BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMES

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin sorunlarla başa çıkma stratejileriile algıladıkları sosyal destek arasındaki ilişkiyi incelemek ve algıladıklarısosyal desteğin sorunlarla başa çıkma stratejilerini yordayıp yordamadığını belirlemektir.Bu amaçla 305 ortaokul öğrencisine Spirito, Stark ve Williams (1988)tarafından geliştirilen Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği ve Yıldırım (2004) tarafındangeliştirilen Algılanan Sosyal Destek Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanınistatistiksel analizlerinde Korelasyon ve Regresyon analizi tekniği uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile aktif başa çıkma arasında pozitif yönde ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile kaçınan başa çıkma arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Bununla birlikte; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyal destek puanı,aktif başa çıkmanın %13’ünü yordamaktadır. Araştırmanın bulguları ışığında,sorunlarla başa çıkmada etkili olan öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğe katkısağlayacak faaliyetlerin programlarda yer almasının önemine vurgu yapılmış vesonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

8

Sayı

15

Künye