BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMES

dc.contributor.authorKutlu, Ahmet
dc.contributor.authorBedel, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T22:03:10Z
dc.date.available2024-07-12T22:03:10Z
dc.date.issued2018en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin sorunlarla başa çıkma stratejileriile algıladıkları sosyal destek arasındaki ilişkiyi incelemek ve algıladıklarısosyal desteğin sorunlarla başa çıkma stratejilerini yordayıp yordamadığını belirlemektir.Bu amaçla 305 ortaokul öğrencisine Spirito, Stark ve Williams (1988)tarafından geliştirilen Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği ve Yıldırım (2004) tarafındangeliştirilen Algılanan Sosyal Destek Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanınistatistiksel analizlerinde Korelasyon ve Regresyon analizi tekniği uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile aktif başa çıkma arasında pozitif yönde ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile kaçınan başa çıkma arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Bununla birlikte; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyal destek puanı,aktif başa çıkmanın %13’ünü yordamaktadır. Araştırmanın bulguları ışığında,sorunlarla başa çıkmada etkili olan öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğe katkısağlayacak faaliyetlerin programlarda yer almasının önemine vurgu yapılmış vesonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.29029/busbed.378121
dc.identifier.endpage122en_US
dc.identifier.issn1309-6672
dc.identifier.issn2618-6322
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.trdizinid291493en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29029/busbed.378121
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/291493
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9460
dc.identifier.volume8en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04730
dc.titleBAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar