The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C.Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

This quantitative study explored the effects of using classroom walls as indirect material on the learning of L2 learners. 22 Turkish primary school students formed the participant group for the study. Participants were given a pre-test about the target topic, which they had never learned in the course before, and the results were reported. Materials related to the target topic were hung on the classroom wall. These materials were changed every 3 days. During this period, nothing related to this subject was covered in the course. At the end of 30 days, the same test was applied to the students as a post-test again and the results were given. The results of these two tests were compared. Students performed more correct answers on the post-test. It was concluded that using classroom walls as indirect teaching method has a positive effect on students' learning the target subject.
Bu nicel çalışmada, sınıf duvarlarını dolaylı materyal olarak kullanmanın ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesi üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmanın katılımcı grubunu araştırmacının öğretmeni olduğu 22 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılara daha önce derste öğrenmedikleri hedef konu hakkında ön test uygulanmış ve sonuçları raporlanmıştır. Hedef konuyla ilgili materyaller sınıfın duvarına asılmıştır. Bu malzemeler 3 günde bir değiştirilmiştir. Bu dönemde derste bu konuyla ilgili hiçbir şey işlenmemiştir. 30 günün sonunda aynı test öğrencilere son test olarak uygulanmış ve sonuçlar raporlanmıştır. Ön ve son test sonuçları karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin son testteki başarı oranları daha yüksektir. Dolaylı öğretim yöntemi olarak sınıf duvarlarının kullanılmasının öğrencilerin hedef konuyu öğrenmelerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Indirect Learning, Indirect Teaching, Classroom Walls, English Teaching, Dolaylı Öğrenme, Dolaylı Öğretim, Sınıf Duvarları, İngilizce Öğretimi

Kaynak

Journal of English Language (JEL)

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

2

Sayı

1

Künye

Çakıcı, B. (2024). The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(1), 60-75.