The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi
Yükleniyor...
Tarih
2024
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C.Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This quantitative study explored the effects of using classroom walls as indirect material on the learning of L2 learners. 22 Turkish primary school students formed the participant group for the study. Participants were given a pre-test about the target topic, which they had never learned in the course before, and the results were reported. Materials related to the target topic were hung on the classroom wall. These materials were changed every 3 days. During this period, nothing related to this subject was covered in the course. At the end of 30 days, the same test was applied to the students as a post-test again and the results were given. The results of these two tests were compared. Students performed more correct answers on the post-test. It was concluded that using classroom walls as indirect teaching method has a positive effect on students' learning the target subject.
Bu nicel çalışmada, sınıf duvarlarını dolaylı materyal olarak kullanmanın ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesi üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmanın katılımcı grubunu araştırmacının öğretmeni olduğu 22 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılara daha önce derste öğrenmedikleri hedef konu hakkında ön test uygulanmış ve sonuçları raporlanmıştır. Hedef konuyla ilgili materyaller sınıfın duvarına asılmıştır. Bu malzemeler 3 günde bir değiştirilmiştir. Bu dönemde derste bu konuyla ilgili hiçbir şey işlenmemiştir. 30 günün sonunda aynı test öğrencilere son test olarak uygulanmış ve sonuçlar raporlanmıştır. Ön ve son test sonuçları karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin son testteki başarı oranları daha yüksektir. Dolaylı öğretim yöntemi olarak sınıf duvarlarının kullanılmasının öğrencilerin hedef konuyu öğrenmelerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu nicel çalışmada, sınıf duvarlarını dolaylı materyal olarak kullanmanın ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesi üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmanın katılımcı grubunu araştırmacının öğretmeni olduğu 22 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılara daha önce derste öğrenmedikleri hedef konu hakkında ön test uygulanmış ve sonuçları raporlanmıştır. Hedef konuyla ilgili materyaller sınıfın duvarına asılmıştır. Bu malzemeler 3 günde bir değiştirilmiştir. Bu dönemde derste bu konuyla ilgili hiçbir şey işlenmemiştir. 30 günün sonunda aynı test öğrencilere son test olarak uygulanmış ve sonuçlar raporlanmıştır. Ön ve son test sonuçları karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin son testteki başarı oranları daha yüksektir. Dolaylı öğretim yöntemi olarak sınıf duvarlarının kullanılmasının öğrencilerin hedef konuyu öğrenmelerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Indirect Learning, Indirect Teaching, Classroom Walls, English Teaching, Dolaylı Öğrenme, Dolaylı Öğretim, Sınıf Duvarları, İngilizce Öğretimi
Kaynak
Journal of English Language (JEL)
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2
Sayı
1
Künye
Çakıcı, B. (2024). The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(1), 60-75.