The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi

dc.authorid0009-0000-8529-261X
dc.contributor.authorÇakıcı, Begüm
dc.date.accessioned2024-12-18T13:29:25Z
dc.date.available2024-12-18T13:29:25Z
dc.date.issued2024
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Lisans Programı
dc.description.abstractThis quantitative study explored the effects of using classroom walls as indirect material on the learning of L2 learners. 22 Turkish primary school students formed the participant group for the study. Participants were given a pre-test about the target topic, which they had never learned in the course before, and the results were reported. Materials related to the target topic were hung on the classroom wall. These materials were changed every 3 days. During this period, nothing related to this subject was covered in the course. At the end of 30 days, the same test was applied to the students as a post-test again and the results were given. The results of these two tests were compared. Students performed more correct answers on the post-test. It was concluded that using classroom walls as indirect teaching method has a positive effect on students' learning the target subject.
dc.description.abstractBu nicel çalışmada, sınıf duvarlarını dolaylı materyal olarak kullanmanın ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesi üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmanın katılımcı grubunu araştırmacının öğretmeni olduğu 22 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılara daha önce derste öğrenmedikleri hedef konu hakkında ön test uygulanmış ve sonuçları raporlanmıştır. Hedef konuyla ilgili materyaller sınıfın duvarına asılmıştır. Bu malzemeler 3 günde bir değiştirilmiştir. Bu dönemde derste bu konuyla ilgili hiçbir şey işlenmemiştir. 30 günün sonunda aynı test öğrencilere son test olarak uygulanmış ve sonuçlar raporlanmıştır. Ön ve son test sonuçları karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin son testteki başarı oranları daha yüksektir. Dolaylı öğretim yöntemi olarak sınıf duvarlarının kullanılmasının öğrencilerin hedef konuyu öğrenmelerine olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.identifier.citationÇakıcı, B. (2024). The ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(1), 60-75.
dc.identifier.endpage75
dc.identifier.issn3023-8242
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage60
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13102
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jel/issue/84670/1476703
dc.identifier.volume2
dc.language.isoen
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofJournal of English Language (JEL)
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIndirect Learning
dc.subjectIndirect Teaching
dc.subjectClassroom Walls
dc.subjectEnglish Teaching
dc.subjectDolaylı Öğrenme
dc.subjectDolaylı Öğretim
dc.subjectSınıf Duvarları
dc.subjectİngilizce Öğretimi
dc.titleThe ımpacts of using classroom walls as ındirect learning materials on second language learners' learning / Sınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi
dc.title.alternativeSınıf duvarlarının dolaylı öğrenme materyali olarak kullanılmasının ikinci dil öğrenenlerin öğrenmesine etkisi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
The ımpacts of using classroom...pdf
Boyut:
754.19 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: