Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2004-2018
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Bu bağlamda 2004-2018 yılları arasında yapılmış 25 lisansüstü tezine ulaşılmış olup tezler çeşitli açılardan incelenip gruplandırılmıştır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçsal örnekleme stratejilerinden biri olan ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Ulaşılan tezleri incelemek üzere Şahin ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen tez inceleme formu çalışmanın amacına yönelik olarak tekrar düzenlenerek kullanılmıştır. Tezler; tezlerin adı, yılı, türü, modeli, amacı, veri toplama yöntemi, veri toplama araçları, çalışma grupları, veri analiz yöntemleri ve sonuçları olacak şekilde 10 kriter ile ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda okulöncesi matematik eğitimi alanında çeşitli üniversitelerden toplam 25 tezin yürütüldüğü, tezlerde çalışma grubunu sıklıkla çocuklar ve okul öncesi öğretmenlerinin oluşturduğu ve verilen matematik eğitiminin çeşitli konularla ilişkilendirilerek ele alındığı ortaya çıkmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Matematik, Matematik eğitimi, Okul öncesi, Başarı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Dönmez, E., Köklier, Ş., Sayın, H. S., Karip, H. ve Yüceür, S. (2019). Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2004-2018). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.