Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2004-2018

dc.contributor.authorDönmez, Esra
dc.contributor.authorKöklier, Şengül
dc.contributor.authorSayın, Hasan Said
dc.contributor.authorKarip, Hatice
dc.contributor.authorYüceür, Selin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.available2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Bu bağlamda 2004-2018 yılları arasında yapılmış 25 lisansüstü tezine ulaşılmış olup tezler çeşitli açılardan incelenip gruplandırılmıştır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçsal örnekleme stratejilerinden biri olan ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Ulaşılan tezleri incelemek üzere Şahin ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen tez inceleme formu çalışmanın amacına yönelik olarak tekrar düzenlenerek kullanılmıştır. Tezler; tezlerin adı, yılı, türü, modeli, amacı, veri toplama yöntemi, veri toplama araçları, çalışma grupları, veri analiz yöntemleri ve sonuçları olacak şekilde 10 kriter ile ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda okulöncesi matematik eğitimi alanında çeşitli üniversitelerden toplam 25 tezin yürütüldüğü, tezlerde çalışma grubunu sıklıkla çocuklar ve okul öncesi öğretmenlerinin oluşturduğu ve verilen matematik eğitiminin çeşitli konularla ilişkilendirilerek ele alındığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citationDönmez, E., Köklier, Ş., Sayın, H. S., Karip, H. ve Yüceür, S. (2019). Türkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2004-2018). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/640
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06109
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.titleTürkiye’de okul öncesi matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2004-2018en_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar