Impact of mass media on stereotype formation

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Mass media is a key tool for combating stereotypes. This research proposal gathers three internet resources which have an influence on building opinions or changing them, as well as impact on the awareness of people. The clear example for that is the case of Nazym Kyzaybay, who is an Olympic winner of boxing and breaker of the stereotype about social level of women in the Central Asia. However, the mass media delivered the information with a subjective outlook while they should have spread the information objectively. As everyone knows, modern people live in information, based society and mass media can affect their opinions easily. This study used content analysis methods to analyze three randomly selected media. These three mass media resources publish their articles based on gender stereotypes. Some of these articles destroy stereotypes, but others try to strengthen them.
Kitle iletişim araçları, sterotiplerle mücadelede kilit bir araçtır. Bu araştırma önerisi, fikir oluşturmaya veya onları değiştirmeye etki eden ve aynı zamanda toplumsal farkındalığı da etkilediği düşünülen üç internet kaynağını bir araya getirmektedir. Bu etkinin örneklerinden biri de Nazym Kyzaybay’dir. O olimpiyatlarda altın madalya kazanmış bir boksör olmasının yanı sıra Orta Asya’daki kadınların sosyal düzeyleriyle ilgili sterotipleri yıkan bir kadındır. Kitle iletişim araçları bu konudaki bilgiyi nesnel bir bakış açısı ile yaymaları gerekirken öznel bakış açısıyla bilgiyi aktarmışlardır. Herkesin bildiği gibi modern insanlar bilgi temelli toplumda yaşarlar ve kitle iletişim araçları fikirlerini kolayca etkileyebilmektedir. Bu çalışma da rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen üç medya aracına içerik analizi yapılmıştır. Seçilen bu üç kitle iletişim aracı makaleleri incelendiğinde cinsiyet stereotipine dayanarak yayın yaptıkları dikkat çekmektedir. Bu makalelerden bazıları stereotipleri yok etmeye çalışırken, bazıları güçlendirmeye çalışmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

gender, mass media, stereotypes, globalization, Central Asia, cinsiyet, kitle iletişim araçları, sterotipler, küreselleşme, Orta Asya

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Akkozha, D. (2019). Impact of mass media on stereotype formation / Kitle iletişim araçlarının stereotip oluşumuna etkisi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 44.