Impact of mass media on stereotype formation

dc.contributor.authorAkkozha, Dastan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:21:40Z
dc.date.available2024-07-12T21:21:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractMass media is a key tool for combating stereotypes. This research proposal gathers three internet resources which have an influence on building opinions or changing them, as well as impact on the awareness of people. The clear example for that is the case of Nazym Kyzaybay, who is an Olympic winner of boxing and breaker of the stereotype about social level of women in the Central Asia. However, the mass media delivered the information with a subjective outlook while they should have spread the information objectively. As everyone knows, modern people live in information, based society and mass media can affect their opinions easily. This study used content analysis methods to analyze three randomly selected media. These three mass media resources publish their articles based on gender stereotypes. Some of these articles destroy stereotypes, but others try to strengthen them.en_US
dc.description.abstractKitle iletişim araçları, sterotiplerle mücadelede kilit bir araçtır. Bu araştırma önerisi, fikir oluşturmaya veya onları değiştirmeye etki eden ve aynı zamanda toplumsal farkındalığı da etkilediği düşünülen üç internet kaynağını bir araya getirmektedir. Bu etkinin örneklerinden biri de Nazym Kyzaybay’dir. O olimpiyatlarda altın madalya kazanmış bir boksör olmasının yanı sıra Orta Asya’daki kadınların sosyal düzeyleriyle ilgili sterotipleri yıkan bir kadındır. Kitle iletişim araçları bu konudaki bilgiyi nesnel bir bakış açısı ile yaymaları gerekirken öznel bakış açısıyla bilgiyi aktarmışlardır. Herkesin bildiği gibi modern insanlar bilgi temelli toplumda yaşarlar ve kitle iletişim araçları fikirlerini kolayca etkileyebilmektedir. Bu çalışma da rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen üç medya aracına içerik analizi yapılmıştır. Seçilen bu üç kitle iletişim aracı makaleleri incelendiğinde cinsiyet stereotipine dayanarak yayın yaptıkları dikkat çekmektedir. Bu makalelerden bazıları stereotipleri yok etmeye çalışırken, bazıları güçlendirmeye çalışmaktadır.en_US
dc.identifier.citationAkkozha, D. (2019). Impact of mass media on stereotype formation / Kitle iletişim araçlarının stereotip oluşumuna etkisi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 44.en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-17-8
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5305
dc.institutionauthorAkkozha, Dastan
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08385
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectmass mediaen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectCentral Asiaen_US
dc.subjectcinsiyeten_US
dc.subjectkitle iletişim araçlarıen_US
dc.subjectsterotipleren_US
dc.subjectküreselleşmeen_US
dc.subjectOrta Asyaen_US
dc.titleImpact of mass media on stereotype formationen_US
dc.title.alternativeKitle iletişim araçlarının stereotip oluşumuna etkisien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar