Okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin ve eğitim denetmenlerinin denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık/ Akademik İletişim

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin ve eğitim denetmenlerinin, okul öncesi eğitim etkinliklerinin denetim süreçlerinde denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılan bu çalışmada veriler, uzmanların görüşleri alınarak ve literatür taranarak geliştirilen “Okul Öncesi Eğitim Etkinliklerinin Denetim Süreçlerinde Denetmen Tutumları Anket Formu-öğretmenler için” (OÖEEDSDTAFÖ)” ve “Okul Öncesi Eğitim Etkinliklerinin Denetim Süreçlerinde Denetmen Tutumları Anket Formudenetmenler için” (OÖEEDSDTAFD)” aracılığıyla toplanmıştır. Anketin cronbach’s alpha katsayısı OÖEEDSDTAFÖ için ,96; OÖEEDSDTAFD formu ,79 olarak bulunmuştur. Çalışmanın örneklemini, rastgele örneklem ile seçilen, İstanbul Avrupa Yakası’ndaki Fatih, Beylikdüzü, Avcılar, Bahçelievler, Küçükçekmece, Güngören ve Esenler ilçelerindeki anaokullarında görevli 124 öğretmen ve bu okulları denetleyen 43 eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları; denetmen tutumlarına ilişkin, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin “çok az katılıyorum” ( x =2,22); denetmenlerin ise; “kesinlikle katılıyorum” ( x =2,87) düzeyinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca Okul öncesi öğretmenlerinin yaşları ve mesleki kıdem yıllarına göre OÖEEDSDTAFÖ’daki bazı maddeler ile denetmen tutumlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.
The purpose of this study is to determine preschool teachers’ and supervisors’ opinions related to supervisor attitudes in supervision processes of preschool education activities. In this study survey model was used and the data was collected through “Supervisor Attitudes In Supervision Processes of Preschool Education Activities Survey Form (for teachers)” (SAISPOPAFT) and “Supervisor Attitudes In Supervision Processes of Preschool Education Activities Survey Form (for supervisor)” (SAISPOPAFS) developed by getting authority views and reviewing the litearature. The validity and reliability tests of SAISPOPAFT and SAISPOPAFS were calculated. Lawshe’s formula was used in order to evaluate to survey and test of validity. The cronbach’s alpha was found as ,97 for SAISPOPAFT and ,79 for SAISPOPAFS. The sample of the study selected by random sampling is composed of 124 teachers working in kindergartens in the seven central districts which are Fatih, Beylikdüzü, Avcılar, Bahçelievler, Küçükçekmece, Güngören, Esenler located in The European Side of Istanbul Province and 43 supervisors who had supervised these schools.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Okul öncesi öğretmeni, Denetim, Denetmen, Preschool education, Preschool teacher, Supervision, Supervisor

Kaynak

The Journal of Academic Social Science Studies

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

29

Künye

Zembat, R. ve Doğan, B. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin ve eğitim denetmenlerinin denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi / Preschool teachers' and supervisors' opinions regarding supervisor attitudes in the supervision processes of preschool education activities. The Journal of Academic Social Science Studies. (29), s. 1-19.