Okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin ve eğitim denetmenlerinin denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

dc.authorid0000-0002-2377-8910en_US
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.contributor.authorDoğan, Bahar
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:02Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:02Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin ve eğitim denetmenlerinin, okul öncesi eğitim etkinliklerinin denetim süreçlerinde denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılan bu çalışmada veriler, uzmanların görüşleri alınarak ve literatür taranarak geliştirilen “Okul Öncesi Eğitim Etkinliklerinin Denetim Süreçlerinde Denetmen Tutumları Anket Formu-öğretmenler için” (OÖEEDSDTAFÖ)” ve “Okul Öncesi Eğitim Etkinliklerinin Denetim Süreçlerinde Denetmen Tutumları Anket Formudenetmenler için” (OÖEEDSDTAFD)” aracılığıyla toplanmıştır. Anketin cronbach’s alpha katsayısı OÖEEDSDTAFÖ için ,96; OÖEEDSDTAFD formu ,79 olarak bulunmuştur. Çalışmanın örneklemini, rastgele örneklem ile seçilen, İstanbul Avrupa Yakası’ndaki Fatih, Beylikdüzü, Avcılar, Bahçelievler, Küçükçekmece, Güngören ve Esenler ilçelerindeki anaokullarında görevli 124 öğretmen ve bu okulları denetleyen 43 eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları; denetmen tutumlarına ilişkin, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin “çok az katılıyorum” ( x =2,22); denetmenlerin ise; “kesinlikle katılıyorum” ( x =2,87) düzeyinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca Okul öncesi öğretmenlerinin yaşları ve mesleki kıdem yıllarına göre OÖEEDSDTAFÖ’daki bazı maddeler ile denetmen tutumlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine preschool teachers’ and supervisors’ opinions related to supervisor attitudes in supervision processes of preschool education activities. In this study survey model was used and the data was collected through “Supervisor Attitudes In Supervision Processes of Preschool Education Activities Survey Form (for teachers)” (SAISPOPAFT) and “Supervisor Attitudes In Supervision Processes of Preschool Education Activities Survey Form (for supervisor)” (SAISPOPAFS) developed by getting authority views and reviewing the litearature. The validity and reliability tests of SAISPOPAFT and SAISPOPAFS were calculated. Lawshe’s formula was used in order to evaluate to survey and test of validity. The cronbach’s alpha was found as ,97 for SAISPOPAFT and ,79 for SAISPOPAFS. The sample of the study selected by random sampling is composed of 124 teachers working in kindergartens in the seven central districts which are Fatih, Beylikdüzü, Avcılar, Bahçelievler, Küçükçekmece, Güngören, Esenler located in The European Side of Istanbul Province and 43 supervisors who had supervised these schools.en_US
dc.identifier.citationZembat, R. ve Doğan, B. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin ve eğitim denetmenlerinin denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi / Preschool teachers' and supervisors' opinions regarding supervisor attitudes in the supervision processes of preschool education activities. The Journal of Academic Social Science Studies. (29), s. 1-19.en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.issn2148-4163
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://jasstudies.com/?mod=sayfabilgi&sayfa_alias=Ama%C3%A7,%20Odak%20ve%20Kapsam
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1116
dc.language.isotren_US
dc.publisherAsos Eğitim Bilişim Danışmanlık/ Akademik İletişimen_US
dc.relation.ispartofThe Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.relation.isversionof10.9761/JASSS2497en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03534
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectDenetimen_US
dc.subjectDenetmenen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectPreschool teacheren_US
dc.subjectSupervisionen_US
dc.subjectSupervisoren_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin ve eğitim denetmenlerinin denetmen tutumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativePreschool teachers' and supervisors' opinions regarding supervisor attitudes in the supervision processes of preschool education activitiesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar