Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri

dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Orhan
dc.contributor.authorSevim, Serkan
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Sevilay
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:27Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:27Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractEğitim-öğretimin en önemli hedeflerinden birisi bireyleri yaşama hazırlamaktır. Bireylerin kendi yaşantılarını etkileyen olaylarla okulda kazandıkları bilgiler arasındaki ilişkiyi kavramaları onların bilimsel okur-yazar olmalarına büyük ölçüde katkı sağIar. Eğitim sürecinde kazanılan bilgiler. günlük yaşamla ilişkilendirilebildiği oranda kalıcı olur ve yaşam boyu karşılaşılan yeni durumlara daha kolay, uygulanabilirler. Sunulan çalışmada. K.T.Ü Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri araştırılmıştır. Bu amaçla 25 sorudan oluşan bir anket-test Fen BiIgisi Öğretmenliği Programı I. II. IIl ve lV. sınıflardan seçilen 50'şer kişilik örneklem grubuna uygulanmış ve bulguların analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Bulgulara dayalı olarak elde edilen sonuçlarda başarı seviyesi yönünden sınıflar arası farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuçların öğretmen eğitimi sürecine katkılar sağlaması amacıyla bazı öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe most important target of education is to prepare students to fulfill their daily life needs. To realize these relationship depends on students scientific literacy. If knowledge can be applied in new situation early it can be learn and can not be forgotten during the life. In this study students at the Science Teacher Department of Fatih Faculty of Education were research to desire whether they can link the knowledge of the science with the daily life needs. The questionare including 25 questions carried out with 200 students selecting randomşy at Science Teacher Department Program and data analysis was made using SPSS/PC program. Especially third-grade students achievement levels were statistical meaningful in comparison of the other samples. It's believed that these results comes from the new courses Teaching Technologies and Equipment Development and Science Laboratory Activities which third-grade students have already taken.en_US
dc.identifier.citationAyas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2001). Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (458-462 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage462en_US
dc.identifier.startpage458en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5111
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05914
dc.subjectFen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectBilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirilmesien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectLinking the knowledge with daily lifeen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.titleFen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyelerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar