Psychological and pedagogical cooperation between school and family in the child’s professional adaptation / Çocuğun mesleğinde okul ve aile arasındaki psikolojik ve pedagojik işbirliği

dc.authorid0000-0002-5372-9570
dc.authorid0000-0001-5667-1485
dc.contributor.authorZholchieva, Ainuru
dc.contributor.authorZherebayeva, Laula
dc.contributor.authorAbdullaeva, Nazi
dc.date.accessioned2024-12-18T13:43:01Z
dc.date.available2024-12-18T13:43:01Z
dc.date.issued2024
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Lisans Programı
dc.description.abstractThis study deals with case study research on parental involvement in students' education and academic growth in high school. Parent involvement in a students’ education is found to be positively associated with a student's academic performance. However, there has not been much investigation of the mechanisms that explain this cooperation. The present study investigates the potential mechanism of this cooperation: the quality of the teacherstudent relationship. The data was gathered through case study interviews, questionnaires, and classroom observations. It is recommended to recognize that we are dealing with a new generation of students in the 21st century, characterized by self-love, value, confidence, and belief in their future life. The activities during the research were carried out with the 116 parents of students aged 13-17, starting with the 7th to 11th grades. Findings showed that several factors limit the effectiveness of parental involvement in education, including high-stress levels due to divorce, an increase in single-parent families, and the complexity of modern life. The research concludes that parents and teachers should work together to guide students toward their future and invest more time in them, showing interest, listening to and analyzing their thoughts, and correcting their mistakes.
dc.description.abstractBu çalışma, lise öğrencilerinin eğitiminde ve akademik gelişiminde ebeveyn katılımını inceleyen bir vaka çalışması araştırmasıdır. Öğrencilerin eğitiminde ebeveyn katılımının, öğrencinin akademik performansı ile doğru orantılı olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Ancak bu iş birliğini açıklayan mekanizmalar hakkında çok fazla araştırma yapılmamıştır. Bu çalışma, bu iş birliğinin potansiyel mekanizmasını öğretmen-öğrenci ilişkisinin özellikleriyle birlikte araştırmaktadır. Veriler, vaka çalışması görüşmeleri, anketler ve sınıf içi gözlemleri yoluyla toplanmıştır. 21. yüzyılda kendini seven, değer veren, kendine güvenen ve geleceğe dair umutları olan yeni bir öğrenci nesliyle karşı karşıya olduğumuzu kabul etmek önemlidir. Araştırma, 7. sınıftan başlayıp 11. sınıfa kadar olan 13-17 yaş arası öğrencilerin 116 ebeveyninin katılımı ile gerçekleşmiştir. Sonuçlar, boşanmadan kaynaklı yüksek stres seviyeleri, tek ebeveynli ailelerin artışı ve modern hayatın karmaşası dahil olmak üzere birçok çeşitli faktörlerin eğitimde ebeveyn katılımının etkinliğini sınırladığını göstermiştir. Araştırma, ebeveynlerin ve öğretmenlerin, öğrencilere, gelecekleri için rehberlik edebilmek amacıyla birlikte uyum içinde çalışmaları, onlara daha fazla vakit ayırmaları, onlarla ilgilenmeleri, düşüncelerini dinleyip analiz etmeleri ve böylelikle yanlışlarını düzeltmeleri gerektiği sonucuna varmaktadır.
dc.identifier.citationZholchieva, A., Zherebayeva, L. ve Abdullaeva, N. (2024). Psychological and pedagogical cooperation between school and family in the child’s professional adaptation / Çocuğun mesleğinde okul ve aile arasındaki psikolojik ve pedagojik işbirliği, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(2), s.76-88.
dc.identifier.endpage88
dc.identifier.issn3023-8242
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage76
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13103
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jel/issue/88543/1474758
dc.identifier.volume2
dc.language.isoen
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofJournal of English Language (JEL)
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectParental
dc.subjectFamily
dc.subjectEngagement
dc.subjectParticipation
dc.subjectPerformance
dc.subjectEbeveyn
dc.subjectAile
dc.subjectİlgilenme
dc.subjectKatılım
dc.subjectPerformans
dc.titlePsychological and pedagogical cooperation between school and family in the child’s professional adaptation / Çocuğun mesleğinde okul ve aile arasındaki psikolojik ve pedagojik işbirliği
dc.title.alternativeÇocuğun mesleğinde okul ve aile arasındaki psikolojik ve pedagojik işbirliği
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Psychological and pedagogical cooperation...pdf
Boyut:
511.59 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: