İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

1998

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Marmara Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Öğrenmede üç aşama vardır. Birincisi keşif, ikincisi öğretmen açıklamaları, üçüncüsü tatbikattır. Tatbikat aşamasında zengin aktivitelerle tekrar ve uygulamalar yapılır. Yeni öğrenilen bir bilginin kalıcı hafızaya yerleşebilmesi için tekrarı gereklidir. Tekrar sadece anlatma ve okuma şeklinde olursa öğrenciyi sıkar. Ancak oyun, model yapma, günlük olaylarla ilişki kurma, gezi gözlem gibi değişik aktivitelerle tekrarlanırsa hem zevkli hem de kalıcı öğrenme sağlanır, öğrenme için çocuğun kendi yapması, araştırması ve bulmasına imkân verilmelidir ( Anderson,1992., Damond, & Pheps, 1989).

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

10

Sayı

10

Künye

Şahin, F. ve Oktay, A. (1998). İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 10(10), s. 265-277.