İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi

dc.authorid0000-0002-6291-0013en_US
dc.authorid0000-0002-8835-5150en_US
dc.contributor.authorŞahin, Fatma
dc.contributor.authorOktay, Ayla
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.issued1998en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractÖğrenmede üç aşama vardır. Birincisi keşif, ikincisi öğretmen açıklamaları, üçüncüsü tatbikattır. Tatbikat aşamasında zengin aktivitelerle tekrar ve uygulamalar yapılır. Yeni öğrenilen bir bilginin kalıcı hafızaya yerleşebilmesi için tekrarı gereklidir. Tekrar sadece anlatma ve okuma şeklinde olursa öğrenciyi sıkar. Ancak oyun, model yapma, günlük olaylarla ilişki kurma, gezi gözlem gibi değişik aktivitelerle tekrarlanırsa hem zevkli hem de kalıcı öğrenme sağlanır, öğrenme için çocuğun kendi yapması, araştırması ve bulmasına imkân verilmelidir ( Anderson,1992., Damond, & Pheps, 1989).en_US
dc.identifier.citationŞahin, F. ve Oktay, A. (1998). İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 10(10), s. 265-277.en_US
dc.identifier.endpage277en_US
dc.identifier.issn2147-5202
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/385/2465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1101
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02843
dc.titleİlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar