İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi
dc.authorid | 0000-0002-6291-0013 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-8835-5150 | en_US |
dc.contributor.author | Şahin, Fatma | |
dc.contributor.author | Oktay, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:39:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:39:00Z | |
dc.date.issued | 1998 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Öğrenmede üç aşama vardır. Birincisi keşif, ikincisi öğretmen açıklamaları, üçüncüsü tatbikattır. Tatbikat aşamasında zengin aktivitelerle tekrar ve uygulamalar yapılır. Yeni öğrenilen bir bilginin kalıcı hafızaya yerleşebilmesi için tekrarı gereklidir. Tekrar sadece anlatma ve okuma şeklinde olursa öğrenciyi sıkar. Ancak oyun, model yapma, günlük olaylarla ilişki kurma, gezi gözlem gibi değişik aktivitelerle tekrarlanırsa hem zevkli hem de kalıcı öğrenme sağlanır, öğrenme için çocuğun kendi yapması, araştırması ve bulmasına imkân verilmelidir ( Anderson,1992., Damond, & Pheps, 1989). | en_US |
dc.identifier.citation | Şahin, F. ve Oktay, A. (1998). İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 10(10), s. 265-277. | en_US |
dc.identifier.endpage | 277 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-5202 | |
dc.identifier.issue | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 265 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/385/2465 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1101 | |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Marmara Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY02843 | |
dc.title | İlkokul öğrencilerinde el yapması modeller ve dramatizasyonla biyolojik kavramlar ve aralarındaki ilişkilerin öğretilmesi | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |