E-ticaret için lojistik yönetiminde yeni trendler

dc.contributor.advisorKüçük, Burak
dc.contributor.authorHan, Ozan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:13:48Z
dc.date.available2024-07-12T22:13:48Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractPerakende alışveriş alışkanlığının yerini alan e-ticaret alışveriş alışkanlığı beraberinde yeni ihtiyaçlar doğurmuştur. Son kullanıcı beklentileri ile oluşan ihtiyaçlar e-ticaret hizmeti veren firmaların lojistik süreçlerinde köklü değişiklikler yapması gerekliliğini doğurmuştur. E-ticaret için lojistik süreçler ürün tedariğinden başlayıp, e-ticaret alışverişi tamamlandıktan sonra (ödeme gerçekleştikten sonra) ürünlerin son kullanıcıya ulaştırılmasını ve aynı zamanda son kullanıcıların beğenmediği ürünleri iade etmek için e-ticaret firmalarının belirttikleri adreslere ürünleri göndermesi yani tersine lojistik haraketi ile son bulmaktadır. Ürünler son kullanıcı siparişleri doğrultusunda, depolandıkları alanlarda çeşitli katma değerli hizmetlere tabi tutulabilir. Bu hizmetler de lojistik hizmetleri arasında katma değerli hizmetler olarak değerlendirilir. Ödeme işlemi gerçekleştikten sonra son kullanıcılar satın aldıkları ürünlerin bir an önce kendilerine ulaştırılmasını beklemektedir. Bu nedenle e-ticaret firmaları ürünleri hızlı bir şekilde depolarından çıkarmak ve en hızlı dağıtım ağı ile son kullanıcılara ulaştırmak için çaba sarf etmektedir. Hiç kuşkusuz ki ürünün son kullanıcıya ulaştırılması sırasında ürün boyutu, maliyet kısıtları gibi birçok faktöre dikkat edilir.en_US
dc.description.abstractE-commerce shopping habit, which takes the place of retail shopping habit, has created new needs. The needs which are created by end-user expectations have necessary fundamental changes in the logistics processes of e-commerce logistics service providers. The logistics process for e-commerce starts with the product supply. After then the e-commerce shopping is completed (after the payment has been made.) The products are delivered to the end-user. The logistics process finishes when the end user dislikes the products which they sent back items (return logistics or reserve logistics) Products can be value-added services in the areas they are stored in according to end-user orders. These services are also considered as value-added services among the logistics services. After payment has been made, end-users are waiting for the items which they have purchased to be delivered to them as soon as possible. For this reason, e commerce companies are send products out of their stock quickly and deliver them to end users through the fastest distribution network. There is no doubt that many factors, such as product size, cost constraints, etc., are taken into account when shipping the product to the end-user.en_US
dc.identifier.citationHan, O. (2018). E-ticaret için lojistik yönetiminde yeni trendler / New trends at logistics management for e-Commerce. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9925
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1405en_US
dc.subjectLojistiken_US
dc.subjectE-ticareten_US
dc.subjectDağıtımen_US
dc.subjectİadeen_US
dc.subjectÜrün tedariken_US
dc.subjectOtomasyonen_US
dc.subjectDepoen_US
dc.subjectDepolamaen_US
dc.subjectLogicticsen_US
dc.subjectE-commerceen_US
dc.subjectDistributionen_US
dc.subjectReturnen_US
dc.subjectProduct supplyen_US
dc.subjectAutomationen_US
dc.subjectWarehouseen_US
dc.subjectStorageen_US
dc.titleE-ticaret için lojistik yönetiminde yeni trendler
dc.title.alternativeNew trends at logistics management for e-commerceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar