'Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme' dersinin değerlendirilmesi

dc.contributor.authorYiğit, Nevzat
dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu çalışma 2000-200l eğitim-öğretim yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim programında YÖK'ün eğitim fakültelerini yeniden yapılandırması sürecinde ilk kez uygulamaları yapılan "Öğretim Teknoloijileri ve Materyal Geliştirme" dersinin değerlendirmesini içermektedir. Özel durum metodolojisi kapsamında yürütülen çalışmada ulaşıIması amaçlanan davranışların ne derecede kazanıldığını belirlemek amacıyla uygulama sürecine ilişkin olarak öğretmen adaylarının görüş ve düşünceleri likert türü bir anket yardımıyla ortaya konulmuştur. Geliştirilen anket farklı programlardan derse katılan 200 öğretmen adayına uygulanmış ayrıca dersi yürüten dört öğretim elemanıyla mülakat yapılmıştır. Sonuçta, iIk uygulamalar açısından istenen davranışların yeterince kazanılamadığı belirlenmiştir. Çalışma amaçIanan davranışların öğrencilere kazandırılabilmesi için gerekli ortamların düzenlenmesi ve öğretim elemanlarının dersi yürütmelerine yönelik önerilerle tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is known that the structure of educational faculty has changed sice 1998-1999 aacademic year in Turkey. In this process a new course 'Intructional Technologies and Material Development' is implemented in KTÜ Fatih Faculty of Education in 2000-2001 first academic term. The purpose of this study is to evaluate this course in regard to intended student objectives. Survey conducted with 200 student teachers who attented to this course and inteview made with four related lecturers. The aim of survey was to find out the level of gained objectives and students opinions about activities applied in the course. The interview was conducted to determine lecturers views about implementation process. Collected data indicated that course objectives had not been gained in the intended manner. Some sugesstions are made for lectures to improve implementation process of the related course.en_US
dc.identifier.citationYiğit, N. ve Akdeniz, A. R. (2001). 'Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme' dersinin değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (509-514 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage514en_US
dc.identifier.startpage509en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5143
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05946
dc.subjectÖğretim teknolojisien_US
dc.subjectMateryal geliştirmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectIntructional technologyen_US
dc.subjectMaterial developmenten_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.title'Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme' dersinin değerlendirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar