Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama

dc.contributor.authorOskaybaş, Kader
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:32Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:32Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractPost modern tüketici ürünleri satın alırken ihtiyacının karşılanmasının yanında hedonik fayda elde etmeyi amaçlamaktadır. Hedonik (hazcı) yaklaşım yaşanılan deneyimler sonucunda alışverişten zevk alma anlamına gelmektedir. Farklı deneyimlerin arayışı tüketicileri ihtiyaçları dışında da farklı ürünleri satın almaya götürmektedir. Tüketici, yeni deneyimler yaşatan alışveriş merkezlerinden bu deneyimleri yaşayabilmek için vakit geçirmeye ve ihtiyacı dışında ürünleri de satın almaya başlamıştır. Bu durum, işletmelerin ürünlerini yaşattıkları deneyimler ile sunmalarını sağlamıştır. Başka bir ifade ile ürünlerin değil marka deneyimlerin pazarlanması söz konusu olmuştur. Çalışmamda, Samsung ve Apple markalı cep telefonlarının marka deneyimlerinin boyutlarının satın almaya etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda 154 tüketiciden veri toplanarak istatistikî analizler yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractWhen buying products, post modern consumer not only meets their needs, but also aims to obtain hedonic benefit. Hedonic (about pleasure) approach means taking pleasure from shopping as a result of experience process. Being in search of a different experience leads consumers to buy different products apart from their needs. Consumers, in order to live this experience, began to spend time and buy products in shopping centers that offer new experiences. This provided that businessoffers their products with experiences. In other words, not the products but the marketing of brand experiences came into question. In my study, it was studied to determine the effect of Samsung and Apple-branded mobile phones' size of brand experiences on buying proces. In this context, statistical analyzes were performed by collecting data from 154 consumers.en_US
dc.identifier.citationOskaybaş, K. (2015). Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama / Products of the brand experience impact on consumer buying behavior and an application in mobile phone brand. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II(6), s. 131-150.en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.identifier.issn1303-0496
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.urihttp://analiz.maltepe.edu.tr/sites/default/files/Ekonomik%20Toplumsal%20Siyasal%20Analiz%206.%20Say%C4%B1s%C4%B1.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2592
dc.identifier.volumeIIen_US
dc.institutionauthorOskaybaş, Kader
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00762
dc.subjectMarka deneyimien_US
dc.subjectsatın alma davranışıen_US
dc.subjectBrand experienceen_US
dc.subjectbuying behaviouren_US
dc.subjectlogit modelen_US
dc.titleMarka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeProducts of the brand experience impact on consumer buying behavior and an application in mobile phone branden_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar