Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi

dc.authorid0000-0002-8238-3185en_US
dc.authorid0000-0001-7690-1137en_US
dc.contributor.authorTelli, Sahure Gonca
dc.contributor.authorAltun, Deniz
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:32Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:32Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractAralık 2019 sonu ve 2020 Ocak Ayı başında ortaya çıkan Covid-19 Virüsü bütün dünyada korkulu bir rüya haline geldi. Ölümleri azaltmak, bulaşın ilerleme hızını düşürmek, tedavi çalışmaları için zaman kazanabilmek amacıyla birçok ülkede alınan tedbirler arasında, eğitim kurumlarında ve üniversitelerde sınıf içi yüz yüze eğitime belli bir süre ara vermek ya da tatil ilan etmek gibi düzenlemelerle olabildiğince sosyal mesafe yaratmaya çalışılmıştır. Buna ilişkin olarak Birleşmiş Milletler verilerine göre, dünyada 770 milyon kişilik öğrenen kitle, okulların ve üniversitelerin kapanmasından etkilenmiştir. Bu çalışmada, ülkelerin ve üniversitelerin eğitim öğretime ara vermemesini sağlamak adına bir zorunluluk haline gelen uzaktan eğitim çalışmalarının bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu kavramsal çalışmada, durum tespiti yaparak çevrimiçi öğrenmenin yüz yüze öğrenmeye göre kriz dönemi sonrasında da ana akım öğrenme haline dönüşmesi konusu ele alınmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe new Covid-19 Virus, which appeared in late December 2019 and early January 2020, has become a fearful dream all over the world. In order to reduce deaths, reduce the pace of infection, and save time for treatment studies, efforts have been made to create as much social distance as possible, with measures such as taking a break classroom face-to-face education or declaring a interruption in educational institutions and universities. In this regard, according to the data of the United Nations, the learning group of 770 million people in the world has been affected by the closure of schools and universities. In this study, an evaluation of distance education studies, which has become imperative to ensure that countries and universities do not interrupt education, has been evaluated. In this conceptual study, the issue of transforming online learning into face-to-face learning after the pandemic period is addressed by determining the situation.en_US
dc.identifier.citationTelli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi / The Coronavirus and the rising of online education. Üniversite Araştırmaları Dergisi, Durmuş Günay. 3(1), s. 25-34.en_US
dc.identifier.doi10.32329/uad.711110
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.trdizinid426641en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/53721/711110
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.32329/uad.711110
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2649
dc.identifier.volume3en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03989
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectCoronavirüsen_US
dc.subjectÇevrimiçi Eğitimen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectsorunlaren_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectCoronaVirusen_US
dc.subjectOnline Educationen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.titleCoronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişien_US
dc.title.alternativeThe Coronavirus and the rising of online educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar