Müşteri Sosyalizasyonunda Marka Toplulukları: Harley Sahipleri Türkiye Grubu Örneği
Küçük Resim Yok
Tarih
2008
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kullanıma dayalı fayda unsurlarıyla sunulan ‘biricik satış önerileri’ dönemi çoktan aşılmıştır. Rekabet edebilmek farklılaşmayı, farklılaşmak ise kişiselleştirmeyi beraberinde getirmiştir. Müşteriler herhangi bir markaya ait imajın kişisel sunumlarına katkı sağlamasını istemektedir. Kendini ifade etme aracı olarak kullanılan değer transferi, marka toplulukları aracılığıyla kolektif bir bilince ulaşmıştır. Marka topluluklarıyla sağlanan müşteri sosyalizasyonu ‘ben‘ yerine ‘biz‘ bilincini geliştirir. Marka topluluklarının yarattığı bu sosyalizasyon ürün, marka ve diğer müşterilerle çoklu bir ilişki ağı sunmaktadır. Çalışma, marka topluluklarının mevcudiyetini ‘biz olma bilinci‘‘geleneksel ritüeller‘ ve ‘sorumluluklarla‘ tanımlanan unsurlara dayandırmaktadır. Topluluğa ait sosyalizasyon da sadece müşterilerin kendi iç dinamiklerinde kurduğu çift yönlü ilişkilerle değil marka, ürün ve pazarlamanın da yer aldığı çoklu ilişkiler bütünüyle açıklanmıştır. Bu tanımlamalar ışığında marka topluluğunun varlığına ve çoklu iletişim ağına ilişkin unsurları ‘Harley Sahipleri Türkiye Grubu‘ örneğiyle betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ‘Harley Sahipleri Grubu Türkiye‘ üyeleriyle yapılan derinlemesine görüşmeler ve web sitesi, ‘Harleyci’ adlı dergi, Harley Sahipleri Grubu Derneği ana tüzüğünün de yer aldığı doküman taramasıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, marka topluluğuna ve çoklu iletişim biçimine ilişkin unsurlar tespit edilmiş; markaya ilişkin kültürün marka topluluğu aracılığıyla yaşatıldığı ve yayıldığı sonucuna varılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2008
Sayı
32