Müşteri Sosyalizasyonunda Marka Toplulukları: Harley Sahipleri Türkiye Grubu Örneği

dc.contributor.authorDemir Otay, Filiz
dc.date.accessioned2024-07-12T22:02:46Z
dc.date.available2024-07-12T22:02:46Z
dc.date.issued2008en_US
dc.description.abstractKullanıma dayalı fayda unsurlarıyla sunulan ‘biricik satış önerileri’ dönemi çoktan aşılmıştır. Rekabet edebilmek farklılaşmayı, farklılaşmak ise kişiselleştirmeyi beraberinde getirmiştir. Müşteriler herhangi bir markaya ait imajın kişisel sunumlarına katkı sağlamasını istemektedir. Kendini ifade etme aracı olarak kullanılan değer transferi, marka toplulukları aracılığıyla kolektif bir bilince ulaşmıştır. Marka topluluklarıyla sağlanan müşteri sosyalizasyonu ‘ben‘ yerine ‘biz‘ bilincini geliştirir. Marka topluluklarının yarattığı bu sosyalizasyon ürün, marka ve diğer müşterilerle çoklu bir ilişki ağı sunmaktadır. Çalışma, marka topluluklarının mevcudiyetini ‘biz olma bilinci‘‘geleneksel ritüeller‘ ve ‘sorumluluklarla‘ tanımlanan unsurlara dayandırmaktadır. Topluluğa ait sosyalizasyon da sadece müşterilerin kendi iç dinamiklerinde kurduğu çift yönlü ilişkilerle değil marka, ürün ve pazarlamanın da yer aldığı çoklu ilişkiler bütünüyle açıklanmıştır. Bu tanımlamalar ışığında marka topluluğunun varlığına ve çoklu iletişim ağına ilişkin unsurları ‘Harley Sahipleri Türkiye Grubu‘ örneğiyle betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ‘Harley Sahipleri Grubu Türkiye‘ üyeleriyle yapılan derinlemesine görüşmeler ve web sitesi, ‘Harleyci’ adlı dergi, Harley Sahipleri Grubu Derneği ana tüzüğünün de yer aldığı doküman taramasıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, marka topluluğuna ve çoklu iletişim biçimine ilişkin unsurlar tespit edilmiş; markaya ilişkin kültürün marka topluluğu aracılığıyla yaşatıldığı ve yayıldığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.issn1302-633X
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.trdizinid85542en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/85542
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9198
dc.identifier.volume2008en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04401
dc.titleMüşteri Sosyalizasyonunda Marka Toplulukları: Harley Sahipleri Türkiye Grubu Örneğien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar