Okul öncesi eğitim programında yer alan “oyun zamanında” öğretmen rolünün incelenmesi

dc.contributor.authorTeknekaya, Rumeysa S.
dc.contributor.authorAda, Bahar
dc.contributor.authorAvinç, Mehmet Şah
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:59Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:59Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde öğretmenlerin sıkça başvurduğu ve çocukların eğlenirken öğrenmelerini sağlayan oyun, çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemektedir. Okul öncesi kurumlarda çocukların oynadıkları oyunların yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış olduğu görülmektedir. Oyunların türleri açısından bakıldığında, günlük akış içerisinde bulunan “oyun zamanının” nasıl değerlendirildiği önemlidir. Oyunun serbest bir şekilde yer aldığı bu zaman dilimi çocukların oyun kurma, oyun arkadaşı seçme, öğrenme merkezlerindeki materyalleri kullanarak ilgi ve istekleri doğrultusunda yeteneklerini geliştirme, deneyim kazanma, keşfetme gibi birçok becerinin desteklendiği zaman dilimidir. Bu becerilerin kazanılmasını sağlayan oyun zamanında, öğretmenlerin üstlendiği rollerin belirlenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır.en_US
dc.identifier.citationTeknekaya, R. S., Ada, B., Avinç, M. Ş. (2019). Okul öncesi eğitim programında yer alan “oyun zamanında” öğretmen rolünün incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/815
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06285
dc.subjectOkul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectOyun zamanıen_US
dc.subjectÖğretmen rollerien_US
dc.titleOkul öncesi eğitim programında yer alan “oyun zamanında” öğretmen rolünün incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar