Omni kanal yaklaşımının perakendeciliğe etkileri

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu tez çalışmamızda literatürde henüz yeni bir kavram olan Omni kanal yaklaşımının Türk perakende sektörüne etkilerini araştırdık. Omni kanal yaklaşımının perakendeciliğe ne tür yenilikler getirdiğini, sektörü nasıl etkilediğini keşfetmek üzere bu araştırmayı yaptık. Öncelikle, temel kavramlar olan, perakendecilik, e-ticaret, dijital pazarlama ve Omni kanal kavramlarını tanımladık. Beş farklı hipotez oluşturup, bu hipotezlerin sınamasını gerçekleştirmek üzere, Türkiye’de Omni kanal yaklaşımını benimsemiş önemli perakendecilerle derinlemesine mülakatlar yaptık. Örnek olayları inceledik ve bunlardan önemli bulgular elde ettik. Buna göre; günümüzde tüketiciyle temasa geçmek için mağaza dışında birçok farklı kanal kullanıldığını tespit ettik. Genel tanımıyla; dijital kanalla fiziksel kanalı bütünleştiren Omni kanal yaklaşımının, mağazacılıkta ve iş süreçlerinde önemli dijital altyapı yatırımları gerektirdiğini tespit ettik. Omni kanal yaklaşımı ile kanallar arası entegrasyon sağlandığında, perakendeciliğin daha verimli ve karlı hale geldiği anlaşılmıştır. Omni kanal yaklaşımı henüz Türkiye’de yeni olduğu için hem araştırmacılara hem de uygulayıcılara bu alanda çalışmalar yapmaları tavsiye edilmiştir.
In this thesis, we investigated the effects of Omni channel approach (which is a new concept in the literature) on the Turkish retail sector. We have done this research to discover how the Omni channel approach brings to the retail sector, what kind of innovations and how it affects the sector. First of all, we have defined the concepts of retailing, e-commerce, digital marketing and Omni channel. We created five different hypotheses and tested these hypotheses. We conducted in-depth interviews with key retailers, who adopted the Omni-channel approach in Turkey. We analyzed case studies and obtained important findings from these. According to this, nowadays, we have found that many different channels are used to get in touch with the consumer without the store. With a general definition, The Omni channel approach, which integrates the digital channel with the physical channel, requires significant digital infrastructure investments in retailing and business processes. When the integration between the channels with Omni channel approach is achieved, retailing has become more efficient and profitable. Since Omni channel approach is new in our country, it is recommended that both researchers and practitioners should work in this field.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Omni kanal, Çoklu kanal, Dijital pazarlama, E-ticaret, Perakendecilik, Omni channel, Multi channel, Digital marketing, E-trade, Retail

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öztürk, H. (2019). Omni kanal yaklaşımının perakendeciliğe etkileri / Effects of omni channel approach on retailing (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.