Contemporary aproach and innovations in the education of Croatian nursing students

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The use of simulation as an educational tool is becoming increasingly prevalent in health care practice and the innovations and technology have shown to have a significant impact on the quality of nursing education. Therefore, institutions have adopted simulations and lCT to help educate their students and other health care professionals; however, the effectiveness and full benefits of these methods in different areas of medical education are yet to be fully determined. A literature review was undertaken by conducting multiple searches of the Pubmed,Science Direct, Google Scholar and Journal of Nursing Education. Keywords that were used are information and communications technology (lCT), nursing, education, innovation, simulation and Croatia. Publications were first selected by considering title, abstract and the full texts were reviewed...
Simülasyonun eğitimsel bir araç olarak kullanılması sağlıkta giderek yaygınlaşmaktadır. Bakım uygulamalarında yenilikIerin ve teknolojinin hemşirelik eğitiminin kalitesini önemli ölçüde etkilediği göstermiştir. Bu nedenle kurumlar, öğrencilerini ve diğer sağlık profesyonellerini eğitmeye yardımcı olmak için simülasyonlar ve lCT benimser: Bununla birlikte hemşirelik eğitiminin farklı alanlarındaki bu yöntemlerin etkinliği ve tam faydaları henüz tam olarak belirlenememiştir. Literatür incelemesi. Pubmed'in birden çok arama yapılması ve Science Direct, Google Akademik ve Hemşirelik Eğitimi Dergisinin incelenmesi. Kullanılan anahtar kelimeler; Bilgi ve iletişim teknolojisi (lCT), hemşirelik, eğitim, yenilikçilik, simülasyon ve Hırvatistan'dır. Yayınların ilk başlıklarının özeti dikkate alınarak seçilmiş ve tam metinler gözden geçirilmiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Nursing students, Nursing education, Innovation, Hemşirelik öğrencileri, Hemşirelik eğitimi, Yenilikçilik

Kaynak

2017 School of Nursing International Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Spigelski, P., Plese, V., Ilic,V. ve Kovacevic, I. (2017). Contemporary aproach and innovations in the education of Croatian nursing students. Yurt, S. (ed.). 2017 School of Nursing International Student Congress içinde (22-25 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.