Contemporary aproach and innovations in the education of Croatian nursing students

dc.contributor.authorSpigelski, Petra
dc.contributor.authorPlese, Valentina
dc.contributor.authorIlic, Boris
dc.contributor.authorKovacevic, Irena
dc.contributor.editorYurt, Seher
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:27Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:27Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe use of simulation as an educational tool is becoming increasingly prevalent in health care practice and the innovations and technology have shown to have a significant impact on the quality of nursing education. Therefore, institutions have adopted simulations and lCT to help educate their students and other health care professionals; however, the effectiveness and full benefits of these methods in different areas of medical education are yet to be fully determined. A literature review was undertaken by conducting multiple searches of the Pubmed,Science Direct, Google Scholar and Journal of Nursing Education. Keywords that were used are information and communications technology (lCT), nursing, education, innovation, simulation and Croatia. Publications were first selected by considering title, abstract and the full texts were reviewed...en_US
dc.description.abstractSimülasyonun eğitimsel bir araç olarak kullanılması sağlıkta giderek yaygınlaşmaktadır. Bakım uygulamalarında yenilikIerin ve teknolojinin hemşirelik eğitiminin kalitesini önemli ölçüde etkilediği göstermiştir. Bu nedenle kurumlar, öğrencilerini ve diğer sağlık profesyonellerini eğitmeye yardımcı olmak için simülasyonlar ve lCT benimser: Bununla birlikte hemşirelik eğitiminin farklı alanlarındaki bu yöntemlerin etkinliği ve tam faydaları henüz tam olarak belirlenememiştir. Literatür incelemesi. Pubmed'in birden çok arama yapılması ve Science Direct, Google Akademik ve Hemşirelik Eğitimi Dergisinin incelenmesi. Kullanılan anahtar kelimeler; Bilgi ve iletişim teknolojisi (lCT), hemşirelik, eğitim, yenilikçilik, simülasyon ve Hırvatistan'dır. Yayınların ilk başlıklarının özeti dikkate alınarak seçilmiş ve tam metinler gözden geçirilmiştir...en_US
dc.identifier.citationSpigelski, P., Plese, V., Ilic,V. ve Kovacevic, I. (2017). Contemporary aproach and innovations in the education of Croatian nursing students. Yurt, S. (ed.). 2017 School of Nursing International Student Congress içinde (22-25 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-89-5
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6012
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 School of Nursing International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07059
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectNursing educationen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencilerien_US
dc.subjectHemşirelik eğitimien_US
dc.subjectYenilikçiliken_US
dc.titleContemporary aproach and innovations in the education of Croatian nursing studentsen_US
dc.title.alternativeHırvatistan hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde çağdaş yaklaşım ve yenilikleren_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar