Çevrim içi mağazalarda beş faktör kişilik özelliklerinin müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine etkisi

dc.authorid0000-0002-6284-4829en_US
dc.contributor.advisorErdil, Melek
dc.contributor.authorKurt, Pınar
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-08en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnternetin insan hayatının bir parçası halini almasıyla birlikte tüketicilerin alışverişlerde mobil uygulamalar ve çevrim içi mağazaları tercih etme sıklıkları artmıştır. Tüketicilerin kişilik özelliklerinin müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati açısından etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı çevrim içi mağazalarda beş faktör kişilik özelliklerinin müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine etkisini araştırmaktır. Çalışmada 254 kişinin katılım gösterdiği bir anket uygulanmıştır. Anket kapsamında; demografik sorular, çevrim içi mağaza kullanımına yönelik sorular, Beş Faktör Kişilik Ölçeği, Müşteri Memnuniyet Ölçeği ve Müşteri Sadakati ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasındaki pozitif yönlü bir ilişki vardır. Çalışmanın sonuçları beş faktör kişilik özelliklerinin dışadönüklük, uyumluluk, özdisiplin, nevrotiklik, gelişime açıklık şeklindeki tüm boyutlarının müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Dışadönük, uyumlu ve nevrotik kişilik tipi müşteri memnuniyetini pozitif yönde etkilemektedir. Uyumlu ve nevrotik kişilik tipi ise müşteri sadakatini pozitif yönde etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractWith the internet becoming a part of human life, the frequency of consumers choosing online stores for shopping has increased. It is thought that the personality traits of consumers have an effect on customer satisfaction and customer loyalty. The aim of this study is to investigate the effect of five factor personality traits on customer satisfaction and customer loyalty in online stores. In the study, a questionnaire with the participation of 254 people was applied. Within the scope of the survey; Data were collected using demographic questions, questions about online store usege, Five Factor Personality Scale, Customer Satisfaction Scale and Customer Loyalty Scale. According to the results, there is a positive relationship between customer satisfaction and customer loyalty. The results of the study show that all dimensions of the five factor personality traits such as extraversion, agreeableness, self-discipline, neuroticism, and openness to development positively affect customer satisfaction and customer loyalty. Extroverted, agreeable and neurotic personality types positively affect customer satisfaction. The agreeable and neurotic personality types positively affect customer loyalty.en_US
dc.identifier.citationKurt, P. (2021). Çevrim içi mağazalarda beş faktör kişilik özelliklerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatine etkisi / The effect of five factor personality traits on customer satisfaction and customer loyalty in online stores (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11986
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2025en_US
dc.subjectÇevrim içi mağazaen_US
dc.subjectBeş faktör kişilik özelliklerien_US
dc.subjectMüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectOnline storesen_US
dc.subjectFive factor personality traitsen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.titleÇevrim içi mağazalarda beş faktör kişilik özelliklerinin müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of five factor personality traits on customer satisfaction and customer loyalty in online storesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Pınar_Kurt_191137101.pdf
Boyut:
2.28 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text