The role of global understanding courses in promoting the sense of cross-cultural communication among algerian students: the case of GVC classes at Tlemcen University

dc.contributor.authorYoucef, Ikram
dc.contributor.authorBenattar, Zayneb
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:40Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:40Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractln today's globalized world, global understanding courses chielly mirror a pivotal footstep towards cross-cultural communication and mutual intelligibility among people who belong to different cultural and ethnic backgrounds. Hence, cross-cultural communication is considered to be the fabric of effective expression of thoughts, attitudes and feelings, in addition to tolerating diversity and variation. The preliminary aim of this research work was to explore the role of global understanding courses that gather Algerian students from Tlemcen University and their foreign partners at East Carolina University, in spreading the sense of cross-cultural communication among them...en_US
dc.description.abstractGünümüzün küreselleşmiş dünyasında küresel anlama dersleri farklı kültürel ve etnik kökene ait insanlar arasında kültürlerarası ile[işim ve karşılıklı anlayışa yönelik önemli bir adım ortaya koymaktadır. Kültürlerarası iletişim, düşüncelerin, tutumların ve duyguların etkili şekilde ifade edilmesi için bir çatı oluşturmasının yanı sıra çeşitlilik ve değişikliğı de hoş görme becerisinin gelişmesini sağlamaktadır. Bu araştırmanın öncelikli amacı Tlemcen Üniversitesi'nden Cezayirli öğrencileri ve Doğu Carolina Üniversitesi'ndeki yabancı ortaklarını bir araya getiren küresel anlama derslerinin kültürlerarası iletişim duygusunu yayma rolünü keşfetmektir...en_US
dc.identifier.citationYoucef, I. ve Benattar, Z. (2017). The role of global understanding courses in promoting the sense of cross-cultural communication among algerian students: the case of GVC classes at Tlemcen University. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (9-11 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6040
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06951
dc.subjectCross cultural communicaIionen_US
dc.subjectGlobal understanding coursesen_US
dc.subjectLanguage competenceen_US
dc.subjectMutual intelligibilityen_US
dc.subjectVideo conferencing sessionsen_US
dc.subjectKültürlerarası iletişimen_US
dc.subjectKüresel anlama derslerien_US
dc.subjectDil yeterliliğien_US
dc.subjectKarşılıklı anlaşılırlıken_US
dc.subjectVideo konferans oturumlarıen_US
dc.titleThe role of global understanding courses in promoting the sense of cross-cultural communication among algerian students: the case of GVC classes at Tlemcen Universityen_US
dc.title.alternativeCezayir öğrencileri arasında kültürlerarası iletişim duygusunun geliştirilmesinde küresel anlama derslerinin rolü: Tlemcen Üniversitesi'ndeki GVC sınıfları örnek incelemesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar