Okul müdürleri liderlik stillerinin örgüt iklimi ve öğretmenlerin kolektif yeterlik algısı üzerindeki etkisi

dc.authorid0000-0001-6411-403Xen_US
dc.contributor.advisorÇetin, Şahin
dc.contributor.authorDemir, Duygu Hülya
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:08Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, okullarda bulunan müdürlerin liderlik sitilleri ile okul iklimi arasındaki ilişkileri belirlemek, okulda bulunan iklime göre müdürlerin tutum ve davranışlarında değişimler olup olmadığını belirlemek, müdürlerin okuldaki tutumunun öğretmenlerin kolektif yapısını nasıl ve ne derece etkilediğini ortaya koymak adına yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin kolektif yeterlik algıları bağımlı değişken olarak ele alınmaktadır. Okul müdürlerinin liderlik stilleri ise bağımsız değişkendir. Örgüt iklimi ise aracı değişken kabul edilmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Bu araştırma ile okul müdürlerinin liderlik stillerinin örgüt iklimi ve öğretmenlerin kolektif yeterlik düzeyleri üzerindeki etkileri var olan şekliyle betimlenmeye çalışılacaktır. Araştırma, İstanbul ilindeki Özel İlkokullardaki öğretmenlerin okul müdürleri liderlik stillerinin örgüt iklimi ve öğretmenlerin kolektif yeterlik düzeyleri üzerindeki etkilerini belirlemeye dönüktür. Çalışmanın sonucuna göre okul müdürleri daha çok dönüşümcü liderlik stilini yansıtmaktadırlar.en_US
dc.description.abstractThe principals and the school climate, to determine differences in the behavior of school leaders depending on the school climate, and to determine the impact of the behavior of school leaders on the general competence of teachers. In this study, teachers' perceptions of collective competence were taken as dependent variables. The school principals are independent variables. The organizational climate has been adopted as variable. Study in a screening model. The influence of leadership styles and the principles of the organizational climate and the competitiveness of teachers in modern situations. the influence of teacher leadership style. The sample study was to be presented by perceptions of collective competence were taken as Istanbul. According to the results of the study, school principals reflect more transformational leadership style.en_US
dc.identifier.citationDemir, D. H. (2019). Okul müdürleri liderlik stillerinin örgüt iklimi ve öğretmenlerin kolektif yeterlik algısı üzerindeki etkisi / The effect of school managers 'leading styles on organizational climate and teachers' perception of collective competence (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11716
dc.institutionauthorDemir, Duygu Hülyaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1754en_US
dc.subjectLiderlik stillerien_US
dc.subjectOkul iklimien_US
dc.subjectKolektif yeterliken_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectLeadership stylesen_US
dc.subjectSchool climateen_US
dc.subjectCollective competenceen_US
dc.subjectSchool principalen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleOkul müdürleri liderlik stillerinin örgüt iklimi ve öğretmenlerin kolektif yeterlik algısı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of school managers 'leading styles on organizational climate and teachers' perception of collective competenceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Duygu_Hülya_Demir_151109119.pdf
Boyut:
1.26 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text