The effectiveness of virtual reality (vr) goggles integrated vocabulary teaching activities on vocabulary retention and vocabulary learning motivation
Küçük Resim Yok
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
In this study, the effects of using VR integrated vocabulary teaching activities in an English preparatory school at a university in Istanbul on vocabulary retention and vocabulary learning motivation was investigated. Vocabulary was taught with VR integrated vocabulary teaching activities and traditional vocabulary activities to 47 students divided into experimental and control groups during 8 weeks. During the period, various tests were applied. Obtained data were analyzed statistically. After 15 weeks, semi-structured interviews were conducted with a focus group consisting 9 of students from the experimental group. The obtained data were analyzed by using discourse analysis. As a result of the research, it was found out that using VR integrated vocabulary teaching activities increased short-term and long-term vocabulary retention. As a result of the semi-structured interviews, it was found that VR integrated vocabulary teaching had positive effects on increasing motivation, productivity, interaction, vocabulary retention, vocabulary expansion and comprehension. Moreover, it was found that using VR in language lessons is entertaining, facilitates native-like pronunciation and teaches the target language speaking country’s culture.
Bu c?alıs?mada sanal gerc?eklik go?zlüg?ü ile bütünles?tirilmis? so?zcük o?g?retimi etkinliklerinin yapılmasının İstanbul’daki bir vakıf üniversitesinde İngilizce hazırlık okulunda eg?itim go?ren o?g?rencilerin hedef so?zcükleri akılda tutması ve so?zcük o?g?renme güdülenmesi üzerindeki etkisi incelenmis?tir. Sanal gerc?eklik go?zlüg?ü ile ve geleneksel yo?ntemle hazırlanmıs? so?zcük o?g?retim aktiviteleri, deney ve kontrol kümesi olmak üzere toplam 47 o?g?renciye; 8 hafta boyunca uygulanmıs?tır. Uygulama süresinde o?g?rencilere testler yapılmıs?tır. Elde edilen veriler istatiksel olarak analiz edilmis?tir. 15 hafta sonrasında odak grup ile yarı-yapılandırılmıs? go?rüs?me yapılmıs?tır. Elde edilen veriler so?ylem analizi yapılarak analiz edilmis?tir. Aras?tırma sonucunda, test sonuc?larına go?re sanal gerc?eklikle bütünles?tirilmis? so?zcük o?g?retimi aktivitelerinin kullanılmasının so?zcüklerin akılda kalıcılıg?ını artırdıg?ı saptanmıs?tır. Odak grup ile yapılan yarı-yapılandırılmıs? mülakat sonucu sanal gerc?eklik entegre edilmis? so?zcük o?g?retiminin güdülenme, verimlilik, etkiles?im, so?zcükleri akılda tutma, so?zcük dag?arcıg?ını genis?letme, anlama, sesletim o?g?renmeyi kolaylas?tırma ve hedef dilin konus?uldug?u ülkenin kültürünü o?g?renme üzerinde olumlu etkileri oldug?u belirlenmis?tir.
Bu c?alıs?mada sanal gerc?eklik go?zlüg?ü ile bütünles?tirilmis? so?zcük o?g?retimi etkinliklerinin yapılmasının İstanbul’daki bir vakıf üniversitesinde İngilizce hazırlık okulunda eg?itim go?ren o?g?rencilerin hedef so?zcükleri akılda tutması ve so?zcük o?g?renme güdülenmesi üzerindeki etkisi incelenmis?tir. Sanal gerc?eklik go?zlüg?ü ile ve geleneksel yo?ntemle hazırlanmıs? so?zcük o?g?retim aktiviteleri, deney ve kontrol kümesi olmak üzere toplam 47 o?g?renciye; 8 hafta boyunca uygulanmıs?tır. Uygulama süresinde o?g?rencilere testler yapılmıs?tır. Elde edilen veriler istatiksel olarak analiz edilmis?tir. 15 hafta sonrasında odak grup ile yarı-yapılandırılmıs? go?rüs?me yapılmıs?tır. Elde edilen veriler so?ylem analizi yapılarak analiz edilmis?tir. Aras?tırma sonucunda, test sonuc?larına go?re sanal gerc?eklikle bütünles?tirilmis? so?zcük o?g?retimi aktivitelerinin kullanılmasının so?zcüklerin akılda kalıcılıg?ını artırdıg?ı saptanmıs?tır. Odak grup ile yapılan yarı-yapılandırılmıs? mülakat sonucu sanal gerc?eklik entegre edilmis? so?zcük o?g?retiminin güdülenme, verimlilik, etkiles?im, so?zcükleri akılda tutma, so?zcük dag?arcıg?ını genis?letme, anlama, sesletim o?g?renmeyi kolaylas?tırma ve hedef dilin konus?uldug?u ülkenin kültürünü o?g?renme üzerinde olumlu etkileri oldug?u belirlenmis?tir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Vocabulary teaching, Virtual reality, Vocabulary retention, Vocabulary learning motivation, Foreign language teaching, So¨zcük o¨gˆretimi, Sanal gerc¸eklik, So¨zcükleri akılda tutma, So¨zcük o¨gˆrenme güdülenmesi, Yabancı dil o¨gˆretimi
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çakıcı, B. (2023). The effectiveness of virtual reality (vr) goggles integrated vocabulary teaching activities on vocabulary retention and vocabulary learning motivation / Sanal gerçeklik gözlüğü kullanılan kelime öğretimi aktivitelerinin kelimeyi akılda tutma ve kelime öğrenme motivasyonu üzerindeki etkinliği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.