Product placement in video games

dc.contributor.authorEgüz, Ekin Beran
dc.contributor.editorKarakulakoğlu, Selva Ersöz
dc.contributor.editorScifo, Salvatore
dc.date.accessioned2024-07-12T21:26:45Z
dc.date.available2024-07-12T21:26:45Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe development of advertising techniques goes in parallel with the creation, development and implementation of technologies, with agencies engaged in fierce battles across local, national and global markets to capture the attention of their target publics. The advent of the internet marked structural changes and helped to create and develop new advertising techniques. Definitions as new media advertising, digital advertising, online advertising or interactive advertising have entered the advertising industry and research vocabulary and are now commonly used.en_US
dc.description.abstractReklamcılık tekniğindeki gelişmeler teknolojideki yaratıcılık, gelişim ve uygulamalarla paralel bir şekilde gelişmektedir. Şirketler, markalar ve kurumlar; yerel, ulusal ve uluslararası pazarlarda kendi hedef kitlesini yakalayabilmek için çekişmeli bir rekabet içindedir. Bu rekabet içinde internet tabanlı yapısal değişimler gelişip yeni reklamcılık teknikleri yaratılmasına sebep olmuştur. Yeni/Sosyal medya reklamcılığı, dijital reklamcılık, çevrimiçi reklamcılık veya interaktif reklamcılık gibi tanımlar reklamcılık endüstrisine yeni girmiştir ve bu tanımlar şu an sıkça kullanılmaktadır.en_US
dc.identifier.citationEgüz, E.B. (2015). Product placement in video games. Karakulakoğlu, S.E. ve Scifo, S. (ed.). 2015 İstanbul International Communication Students Congress (19-20 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-68-0
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5913
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Communication Students Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06755
dc.subjectVideoen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectTechnologiesen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectVideoen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.titleProduct placement in video gamesen_US
dc.title.alternativeVideo oyunlarında ürün yerleştirmeen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar