How many customers does a retail chain have?
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The knowledge of the number of customers is the pillar of retail business analysis. In our setting, we assume that a portion of customers is known thanks to the loyalty program while the rest is not identifiable. The behavior of customers in both groups may significantly differ making the estimation of the number of non-identifiable customers a non-trivial task. We identify shopping patterns of several customer archetypes which allows us to estimate the distribution of customers without the loyalty card. For this purpose, we utilize the constrained least squares and maximum likelihood estimation. In the case of prior knowledge of customer distribution, we utilize the maximum a posteriori estimation. We compare the proposed methods in a simulation study. In an empirical study of a Czech drugstore chain, we illustrate the applicability of the proposed approach in practice. We find that the distribution of non-member customers includes much more casual customers. Therefore, the actual number of customers is higher than the number suggested by the trivial estimate assuming the same distribution of customer archetypes for members and non-members of the loyalty program. Similarly to the division into members/ non-members of the loyalty program, we can analyze divisions into youth/senior customers and city/ countryside branches.
Müşteri sayısının bilgisi perakende iş analizinin dayanağıdır. Çalışmamızda, sadakat programı sayesinde müşterilerin bir kısmının bilindiğini, geri kalanının tespit edilemeyeceğini varsayıyoruz. Her iki gruptaki müşterilerin davranışı, tanımlanamayan müşteri sayısının tahmin edilmesinde önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Müşterilerin sadakat kartı olmadan dağıtımını tahmin etmemize olanak tanıyan çeşitli müşteri arketiplerinin alışveriş modellerini belirliyoruz. Bu amaçla, kısıtlı en küçük kareleri ve maksimum olasılık tahminini kullanacağız. Önceden müşteri dağıtımı bilgisi olması durumunda, maksimum posteriori tahmininden yararlanırız. Önerilen yöntemleri bir simülasyon çalışmasında karşılaştıracağız. Bir Çek eczane zincirinin ampirik bir çalışmasında, önerilen yaklaşımın pratikte uygulanabilirliğini göstermektedir. Üye olmayan müşterilerin dağıtımının çok daha fazla sıradan müşteri içerdiğini görüyoruz. Bu nedenle, gerçek müşteri sayısı, üyelerin ve sadakat programının üyesi olmayanlar için aynı müşteri arketiplerinin dağılımını varsayan önemsiz tahmin tarafından önerilen sayıdan daha yüksektir. Sadakat programının üyelerine ayrılmamasına benzer şekilde, gençlik / üst düzey müşteriler ve şehir / kırsal alanlardaki bölünmeleri de analiz edebiliriz.
Müşteri sayısının bilgisi perakende iş analizinin dayanağıdır. Çalışmamızda, sadakat programı sayesinde müşterilerin bir kısmının bilindiğini, geri kalanının tespit edilemeyeceğini varsayıyoruz. Her iki gruptaki müşterilerin davranışı, tanımlanamayan müşteri sayısının tahmin edilmesinde önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Müşterilerin sadakat kartı olmadan dağıtımını tahmin etmemize olanak tanıyan çeşitli müşteri arketiplerinin alışveriş modellerini belirliyoruz. Bu amaçla, kısıtlı en küçük kareleri ve maksimum olasılık tahminini kullanacağız. Önceden müşteri dağıtımı bilgisi olması durumunda, maksimum posteriori tahmininden yararlanırız. Önerilen yöntemleri bir simülasyon çalışmasında karşılaştıracağız. Bir Çek eczane zincirinin ampirik bir çalışmasında, önerilen yaklaşımın pratikte uygulanabilirliğini göstermektedir. Üye olmayan müşterilerin dağıtımının çok daha fazla sıradan müşteri içerdiğini görüyoruz. Bu nedenle, gerçek müşteri sayısı, üyelerin ve sadakat programının üyesi olmayanlar için aynı müşteri arketiplerinin dağılımını varsayan önemsiz tahmin tarafından önerilen sayıdan daha yüksektir. Sadakat programının üyelerine ayrılmamasına benzer şekilde, gençlik / üst düzey müşteriler ve şehir / kırsal alanlardaki bölünmeleri de analiz edebiliriz.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Sokol, O. ve Hol?, V. (2019). How many customers does a retail chain have? / Perakende zincirinin kaç müşterisi vardır?. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 62-63.