Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğan, Handan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    4-6 Yaş grubu çocuklarda zihin kuramı gelişiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Ersoy, Feyza; Doğan, Handan
    Araştırmanın temelini 4-6 yaş grubu çocuklarda zihin kuramı gelişiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi oluşturmaktadır. Bu temel çerçevesinde zihin kuramı gelişiminin çocukların yaşı, cinsiyeti, okul öncesi eğitim alma süresi, kardeş sayısı, doğum sırası, aile tipi, bakımıyla ilgilenen kişi, anne ve babasına ait yaş, eğitim seviyesi ve çalışma durumları bakımından farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Bu araştırma için nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmış ve araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Maltepe, Üsküdar ve Sultanbeyli İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim alan, 4-6 yaş grubu normal gelişim gösteren 207 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; çocukların ebeveynleri tarafından doldurulmuş olan kişisel bilgi formu, çocukların öğretmenleri tarafından doldurulan öğretmen formu, Zihin Kuramı Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizi kısmında ilk olarak normallik dağılımları incelenmiş ve verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Bu nedenle analizler nonparametrik testler ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; 4-6 yaş grubu çocuklarda zihin kuramı gelişiminin çocuğun yaşı, cinsiyeti, okulöncesi eğitim alma süresi, kardeş sayısı, çocuğun doğum sırası, çocuğun aile yapısı ve çocuğun bakımıyla ilgilenen kişi bakımından farklılık olmadığı görülmüştür. Ancak çocuğun oyun tercihine göre zekâ oyunu ve evcilik oyunu kategorilerinde bu oyunları oynayanlar lehine bilgi erişimi görevinde, annenin yaşına göre açık yanlış inanç görevinde yaşı 45 ve üstü olanlar lehine, babanın eğitim durumuna göre bilgi erişimi görevinde üniversite mezunları lehine ve babanın çalışma durumu kategorisinde ise kendi inancı olmayan görevinde çalışmayanlar lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın son bölümünde elde edilmiş olan sonuçlar tek tek belirtilmiş ve öneriler başlığı altında araştırmacılara, eğitimcilere ve ailelere önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırma sonucunda ortaya konmuş olan verilerin öğretmenlere, ailelere, bu alanda çalışma yapacak olan araştırmacılara, yapılacak olan benzer çalışmalara ve diğer uzmanlara kaynak veri sağlaması amaçlanmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    60-72 ay arası çocuklarda erken okuryazarlık becerileri ile bilişsel değerlendirme sistemi arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2022) Doğan, Handan; Enerem, Diğdem
    Bu çalışmanın amacı, 60-72 ay arası çocukların sözcük bilgisi, sesbilgisel farkındalık, harf bilgisi, dinlediğini anlama olarak ifade edilen erken okuryazarlık beceriyle, planlama, eşzamanlı, dikkat ve ardıl olarak tanımlanan bilişsel değerlendirme sisteminin temel boyutları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaçla çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını İstanbul ilinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 ay arası 124 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Erken Okuryazarlık Testi (EROT), ve Bilişsel Değerlendirme Sistemi- (Cognitive Assesment System) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; parametrik tekniklerden Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Buna ek olarak, bilişsel performans sisteminin erken okuryazarlık becerilerini ne kadar yordadığını tespit etmek amacıyla Basit Doğrusal Regresyon Analizleri kullanılmıştır. Yapılan istatistiki analizler sonucunda bilişsel değerlendirme sistemi sözcük bilgisinin %30’unu, ses bilgisel farkındalık becerisinin %47’sini, harf bilgisinin %23’ünü yordadığı görülmüştür. Buna karşın bilişsel performans sisteminin dinlediğini anlama becerisinin yordayıcısı olmadığı görülmüştür. Bilişsel performans sisteminin tüm alt boyutlarının %36’sını yordadığı görülmüştür. Çalışmanın bulguları alan yazındaki bilgiler doğrultusunda tartışılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    60-72 ay okula hazırbulunuşluk kontrol listesi geçerlilik ve güvenirlik çalışması
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Caymaz, Aşina Ecem; Şenay, Ayça; Yergin, Betül; Birdal, Damla; Avcıoğlu, Elvan; Güz, Enbiyanur; İlbeyi, Hatice; Aslan, Kübra; Turkay, Seda; Çobanoğlu, Sevde Ülkü; Şahin, Sıla; Uslu, Sıla; Ceylan, Ulviye; Konca, Zeynep Muhsine; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Okul öncesi eğitimin temel amacı öğrencileri soysal, bilişsel, duygusal, öz bakım ve motor becerilerinin desteklenmesidir. Bu dönemde öğrenilen beceriler onların ilköğretime ve gelecek hayata hazır olmalarında büyük önem taşır. Birinci sınıfa başlayacak bir öğrencinin bu becerilere ne kadar sahip olduğunu ve eksiklerinin olup olmadığını belirlemek önemlidir. Alan yazında bu becerileri ölçmeye yönelik ölçme araçları olsa da özellikle ebeveynlerin kullanabileceği ve çocuklarını değerlendirebileceği pratik bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 60-72 ay çocukların okul olgunluğu kontrol listesi ebeveyn formunun oluşturulması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılmasıdır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Bloody nipple discharge in 2 infants with interesting cytologic findings of extramedullary hematopoiesis and hemophagocytosis
    (WoltersKluver, 2012) Pampal, Arzu; Gököz, Aytaç; Sipahi, Tansu; Doğan, Handan; Törel Ergür, Ayça
    Bloody nipple discharge in the infantile period is an uncommon finding. Despite its stressful course to the parents, it is generally a benign condition with a spontaneous resolution. The approach to bloody nipple discharge in the infantile period is well documented in the literature even though the number of these cases is limited. We report 2 infants with unilateral bloody nipple discharge. Their physical examination, laboratory, and ultrasound findings were normal but the cytologic examinations of the discharge revealed signs of extramedullary hematopoiesis and hemophagocytosis. These extraordinary findings made us brainstorm on the probable ongoing processes in the infantile breast tissue.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Cerebral Palsy'li bireylerde etkili öğrenme ve iletişim için teknolojiden yararlanma
    (Rüzgar Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, 2006) Doğan, Handan
    Cerebral Palsy (CP), doğum öncesinde, doğum sırasında veya doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak beyinde oluşan, ilerleyici olmayan, kalıcı nörolojik problemdir. Cerebral palsy'li çocuklar çeşitli derecelerde hareket problemine, dil ve iletişim problemine, görsel ve işitsel problemlere sahiptirler; ve bu problemler öğrenme için gerekli koşulları olumsuz etkilemektedir. Çocuk çevrede hareket ederek çevreyi keşfetme becerisinden yoksundur.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Esthesioneuroblastoma in a young child. Case report
    (SpringerLink, 1997) Gül, Bülent; Kulaçoğlu, Sezer; Yüksel, Muammer; Doğan, Handan; Ökten, Ali İhsan
    Esthesioneuroblastoma is an uncommon malignant neoplasm that arises from olfactory mucosa, often with intracranial exten.sion. A case report of the youngest victim in the literature (2- year-old boy) is presented.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Montessori eğitimi alan ve almayan öğrencilerin ilkokul matematik başarılarının değerlendirilmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Aygün Bozkurt, Fidal; Durmuşoğlu, Mukaddes; Toyran, Şule; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Hızla gelişen dünyada eğitimin daha rekabetçi bir boyuta taşınması ile birlikte öğrenciler okul öncesinden başlayarak akademik başarı odaklı bir eğitim ile karşı karşıya kalmakta ve bunun neticesinde özellikle ileriki akademik öğrenmelerin en önemli ayaklarından birini oluşturan matematik becerilerinin edinimi konusu önem kazanmaktadır. Alternatif eğitim modellerinden biri olan Montessori eğitim modeli matematik eğitimi üzerine kapsamlı ve sistematik bir programa sahiptir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi ve ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını karşılaştırmaktır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi öğretmen adaylarının 60- 72 aylık çocukların ölüm ve doğum konusunu algılama biçimlerinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Bulut, Ayşenur; Yetilmiş, Bensu; Sırtlı, Emel; Balcı, İlayda Nur; Kuruoğlu, İlayda; Doğan, Handan; Özdemir, Hamdi; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Erken çocukluk döneminde çocuklar hızla öğrenmekte, güncel yaşamda karşılaştığı olayların nedenini sıklıkla ebeveynlerine ve öğretmenlerine sormaktadır. Bu olaylar içinde doğum ve ölüm önemli bir yer tutmakta olup okul öncesi öğretmen adaylarının 60-72 aylık çocuklara doğum ve ölüm kavramlarını sorgulamalarına yaklaşımlarının saptanması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Maltepe Üniversitesi 1. ve 4. sınıf okul öncesi öğretmenliği bölümüne devam eden 120 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘Öğretmen Adaylarının Çocukların Doğum ve Ölüm Kavramlarına İlişkin Görüşlerini Belirleme Formu’ kullanılmıştır. Veriler, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin ortak derslerine gidilerek araştırmacılar tarafından elden toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçimleri ve meslek seçimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Bahadır, Sinem; Ulus, Simay; Özdemir, Hamdi; Dönmez, Özlem; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep Çiğdem
    Amaç: Meslek seçimi insanın hayatında verebileceği önemli bir karardır. Kişi için doğru meslek mutlu bir yaşam şeklidir. Mutluluk ile birlikte başarılı olmaktır. Bu çalışmada da okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçimleri ve meslek seçimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışmanın araştırma modeli "İlişkisel Tarama Modeli'dir."Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Maltepe Üniversitesi okul öncesi öğretmenliğine devam eden 200 öğrencidir. Veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Meslek Seçimi Anket Formu ‘dur. "Verilerin analizinde Excel programı kullanılacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Orada bir okul var uzakta...
    (Maltepe Üniversitesi, 2020) Doğan, Handan
    Birkaç yıl önce Tokyo seyahatim sırasında halkın metro başta olmak üzere birçok yerde maske taktığını görmüştüm. Grip enfeksiyonun yaygınlaştığı bir ocak ayıydı. Virüsün yayılımını engellemek için önlem aldıklarını anlayınca hayranlık duymuştum. Maskeli insan görüntüleri Hollywood filminden bir kare gibiydi. Aradan yıllar geçti. İnsanlar çok uzakta gördüğü Covid-19 ile kısa zaman dilimi içinde ne yazık ki acı bir şekilde tanıştı. Virüs etkilerini hızla ve arttırarak sürdürürken bundan en çok etkilenenlerden biri çocuklardı. Özellikle okul öncesi dönemdeki çocuklar yaşanan bu durumu anlamakta zorluk çektiler. Neden artık arkadaşlarını göremiyorlar? Neden çok sevdikleri büyük anneleri, dedelerine gelmiyor? Neden anne babaları işe gitmiyor? Neden? Neden?..
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    The relationship between the effectiveness of preschools and leadership styles of school managers
    (ScienceDirect, 2010) Zembat, Rengin; Koçyiğit, Sinan; Tuğluk, Mehmet N.; Doğan, Handan
    This study aimed to analyze the relationship between the effectiveness of preschools and their managers’ leadership styles, according to the opinions of teachers and managers from the preschool year of elementary schools and from independent kindergartens. The study had a descriptive nature. The study population included teacher and managers working in Istanbul. The sample consisted of 198 teachers and 67 managers chosen with random sampling from the districts of KadÕköy, Ümraniye, Maltepe, Fatih, and Kartal in Istanbul. The “Effective School Survey” was utilized to measure the effectiveness of schools and the “Multifactor Leadership Questionnaire-Evaluation Form” to evaluate the leadership styles of managers. The results indicated a positive meaningful relationship (p<.01 and p<.05) between the subdimensions of the effective school survey and the multifactor leadership styles questionnaire. This finding is indicative of a parallel relationship between the effectiveness of schools and high leadership skills possessed by managers.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Total resection of inferiorly located sacral chordoma with posterior only approach: case report and review of the literature
    (Türk Nöröşirürji Derneği, 2010) Sabuncuoğlu, Hakan; Özdoğan, Selçuk; Doğan, Handan; Ataoğlu, Ömür; Timurkaynak, Erdener
    Chordoma is a primary sacral neoplasm of ectodermal origin and makes up %1- 4 of all primary bone tumors. It is usually present on the midline cerebrospinal axis and the most common locations are the spheno-clival region and the sacrum. The treatment of primary sacral tumors represents a challenge because of a large tumor mass at presentation and a hemorrhage risk in surgery. Sacral tumors may present a difficult problem to the surgeon who desires to obtain a clear margin of excision. Using the retrorectal fat tissue as a cleavage line in the posterior approach guides the neurosurgeon to resect the tumor totally and reduce the hemorrhage in sacral chordomas. In this case report, we tried to discuss the advantages of using of retrorectal fat tissue as a cleavage line in sacral chordomas under the literature.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim