X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kahvaltı sektörü, günümüzde yaşanan yoğun iş temposu nedeniyle evlerinden kahvaltı yapmadan çıkan ve genellikle simit veya poğaça gibi atıştırmalıkları tercih eden bireylerin, hafta sonları aileleri ile birlikte dışarıda vakit geçirerek kahvaltı yapma isteğinden ötürü günümüzde oldukça önem kazanmış ve yaygınlaşmıştır. Kuşak teorileri baz alınarak, X ve Y kuşaklarının dışarıda kahvaltı satın alma davranış farklılıkları incelenen bu çalışma, kahvaltı salonu açacak kişiler için fizibilite çalışması niteliğinde olması bakımında da önemlidir. Konu üzerinde daha önce bir araştırma yapılmamış olması, çalışmayı X ve Y kuşağı teorilerine ilişkin literatüre katkı sağlar nitelikte kılmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan X ve Y kuşağına mensup 432 kişiden Tüketici Tarzları Envanteri kapsamında, anket ile elde edilen verilerin analizinde ölçekte oluşan alt boyut puanları arasındaki farklılık incelenmiş ve yalnızca alışkanlık/marka bağlılığı/odaklılık boyutu düzeyinde X ve Y Kuşağı arasında farklılık oluştuğu görülmüştür.
Due to the heavy working conditions today, individuals leaving homes without having breakfast and preferring having snacks or bagels have a desire to spend time with their families having breakfast outside, which makes the breakfast sector very important and growing. This study based on generation theories determines the differences in buying behaviours of the X and Y generations having the characteristics of being a feasibility study for those who intend to run a breakfast room. And contributing to Generation X and Y literature as the research on that area is limited. The analysis of the data gathered by the questionnaires (based on Consumer Style Inventory) sent to the sampling of 432 people belonging to X and Y generations demonstrated that only the subscale scores have a difference only at the level of habit / brand loyalty / focus dimension.
Due to the heavy working conditions today, individuals leaving homes without having breakfast and preferring having snacks or bagels have a desire to spend time with their families having breakfast outside, which makes the breakfast sector very important and growing. This study based on generation theories determines the differences in buying behaviours of the X and Y generations having the characteristics of being a feasibility study for those who intend to run a breakfast room. And contributing to Generation X and Y literature as the research on that area is limited. The analysis of the data gathered by the questionnaires (based on Consumer Style Inventory) sent to the sampling of 432 people belonging to X and Y generations demonstrated that only the subscale scores have a difference only at the level of habit / brand loyalty / focus dimension.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
X Kuşağı, Y Kuşağı, Satın Alma Davranış Farklılıkları, Dışarıda Kahvaltı Tüketimi, X generation, Y generation, Purchasing differences, Outdoor breakfast consumption
Kaynak
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
22
Sayı
Özel
Künye
Danışman, A. Ş. ve Gündüz, Ş. (2018). X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları / Purchasing differences between x and y generations in outdoor breakfast consumption. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 22(Özel sayı), s. 707-728.