X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları

dc.authorid0000-0001-5422-1843en_US
dc.authorid0000-0002-2589-8780en_US
dc.contributor.authorDanışman, Ali Şahin
dc.contributor.authorGündüz, Şafak
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:23Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:23Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractKahvaltı sektörü, günümüzde yaşanan yoğun iş temposu nedeniyle evlerinden kahvaltı yapmadan çıkan ve genellikle simit veya poğaça gibi atıştırmalıkları tercih eden bireylerin, hafta sonları aileleri ile birlikte dışarıda vakit geçirerek kahvaltı yapma isteğinden ötürü günümüzde oldukça önem kazanmış ve yaygınlaşmıştır. Kuşak teorileri baz alınarak, X ve Y kuşaklarının dışarıda kahvaltı satın alma davranış farklılıkları incelenen bu çalışma, kahvaltı salonu açacak kişiler için fizibilite çalışması niteliğinde olması bakımında da önemlidir. Konu üzerinde daha önce bir araştırma yapılmamış olması, çalışmayı X ve Y kuşağı teorilerine ilişkin literatüre katkı sağlar nitelikte kılmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan X ve Y kuşağına mensup 432 kişiden Tüketici Tarzları Envanteri kapsamında, anket ile elde edilen verilerin analizinde ölçekte oluşan alt boyut puanları arasındaki farklılık incelenmiş ve yalnızca alışkanlık/marka bağlılığı/odaklılık boyutu düzeyinde X ve Y Kuşağı arasında farklılık oluştuğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractDue to the heavy working conditions today, individuals leaving homes without having breakfast and preferring having snacks or bagels have a desire to spend time with their families having breakfast outside, which makes the breakfast sector very important and growing. This study based on generation theories determines the differences in buying behaviours of the X and Y generations having the characteristics of being a feasibility study for those who intend to run a breakfast room. And contributing to Generation X and Y literature as the research on that area is limited. The analysis of the data gathered by the questionnaires (based on Consumer Style Inventory) sent to the sampling of 432 people belonging to X and Y generations demonstrated that only the subscale scores have a difference only at the level of habit / brand loyalty / focus dimension.en_US
dc.identifier.citationDanışman, A. Ş. ve Gündüz, Ş. (2018). X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları / Purchasing differences between x and y generations in outdoor breakfast consumption. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 22(Özel sayı), s. 707-728.en_US
dc.identifier.endpage728en_US
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.issueÖzelen_US
dc.identifier.startpage707en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/458108
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2563
dc.identifier.volume22en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00368
dc.subjectX Kuşağıen_US
dc.subjectY Kuşağıen_US
dc.subjectSatın Alma Davranış Farklılıklarıen_US
dc.subjectDışarıda Kahvaltı Tüketimien_US
dc.subjectX generationen_US
dc.subjectY generationen_US
dc.subjectPurchasing differencesen_US
dc.subjectOutdoor breakfast consumptionen_US
dc.titleX ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıklarıen_US
dc.title.alternativePurchasing differences between x and y generations in outdoor breakfast consumptionen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar