Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış

dc.authorid0000-0003-4910-9464en_US
dc.contributor.authorTuncer, Mehmet Cenker
dc.contributor.authorOktik, Nurgün
dc.contributor.authorOktik, Nurgün
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:50Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractBu çalışma İstanbul ilinde ikamet eden Bebek Patlaması, X ve Y kuşaklarına mensup bireyler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu kuşaklararası tüketim ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında 180 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bebek Patlaması Kuşağı her şeyden önce, eğitimde göstermiş oldukları atılım açısından oldukça dikkat çekicidir. Bununla birlikte, Bebek Patlaması Kuşağı diğer nesiller arasında en çok “yiyecek ve içecek”, “giyim” ve “yardım” a harcama yapan nesildir. X kuşağı, kredi kartı sahipliğinde diğer nesiller arasında ilk sırada yer almaktadır. Aynı zamanda X Kuşağı, Bebek Patlaması Kuşağında çevrimiçi platformlara üyelik, çevrimiçi gazete okuma alışkanlıkları ve lüks tüketim alışkanlıkları gibi nispeten düşük olan yeni tüketim kalıplarına yönelmiştir. Y kuşağı, diğer nesiller arasında harcamalarında eğlencenin en büyük payını paylaşan nesildir. Kredi kartı sahipliği ve çevrimiçi platformlarda zaman harcamak gibi bulgular X Kuşağı ile benzer olsa da çevrimiçi platformlardan alışveriş konusunda X Kuşağı'nı geride bırakmışlardır. Araştırmanın bulgularına göre kuşakların Türkiye’nin özel tarihinden etkilenmekle beraber evrensel bir anlatının da bir parçası olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted within dividuals belonging to the Baby Boomer, X and Y generation sresiding in Istanbul. The subject of the research is the examination of inter generational consumption relations. Within the scope of theresearch, 180 people weresurveyed. The data obtained were analyzedusing SPSS 25.0 program. The Baby Boomer Generation is first and foremost remarkable in terms of their breakthrough in education. Withal, the Baby Boomer generation is the generation that spends the most on “food and beverage”, “apparel” and “aid”. Generation X ranks first among other generations in credit card ownership. Generation X has turned towards new consumption patterns that are relatively low in the Baby Boomer generation, such as membership in online platforms, online newspaper reading and luxury consumption habits. Generation Y is the generation that allocates the most share of entertainment in its spending among other generations Although the findings such as credit card ownership and spending time on online platforms are the same as the X Generation, they have passed the X Generation far behind in shopping from online platforms. Accordingtothefindings, ıt has beenobservedthat,althoughaffectedbyTurkey'sspecificcondıtıons, generationsarepart of a universalnarrative of history.en_US
dc.identifier.citationTuncer, M.C. ve Oktik, N. (2022). Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış / A socioeconomic investigation On changing consumption relations between generations. OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi. 17(37), s.1-24.en_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.765680
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid517318en_US
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.26466/opus.765680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2804
dc.identifier.volume17en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorOktik, Nurgün
dc.language.isotren_US
dc.publisherOPUS Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.ispartofOPUS Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03177
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectTüketim ilişkilerien_US
dc.subjectÜretim ilişkilerien_US
dc.subjectKuşaklararası aktarımen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectRelations of consumpitonen_US
dc.subjectRelations of productionen_US
dc.subjectIntergenerational transferen_US
dc.titleKuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakışen_US
dc.title.alternativeA socioeconomic investigation On changing consumption relations between generationsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar