Gaziantep Tren Garı ve yeniden işlevlendirme önerileri üzerine bir değerlendı?rme

dc.authorid0000-0002-3306-0101en_US
dc.contributor.authorUzun, Türkan
dc.contributor.authorKarabeyeser, Merve
dc.date.accessioned2024-07-12T20:57:03Z
dc.date.available2024-07-12T20:57:03Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.description.abstractErken Cumhuriyet döneminin ilk yıllarından sonra savaşın etkilerinin azalması ve oluşturulan yeni sistemin güçlenmesi ile birlikte Anadolu kentlerinde Cumhuriyet’in simgesi olarak Cumhuriyet Meydanı, belediye binası, hükümet konağı, halkevi, banka, okul gibi temel yapılar inşa edilmeye başlamıştır. Hızlı ve etkili bir ulaşım hattı kurulması amacıyla, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun ardından merkezi yönetimler ve yerel kent yönetimleri, aktif bir demiryolu politikası izlemiştir. Böylece Cumhuriyet döneminde kentlerin en önemli imar hareketi olarak demiryolu hattının yapılması garların, istasyon binalarının ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü binalarının yapımı gündeme gelmiştir. Bu çalışmada sırasıyla Türkiye’de demiryollarının gelişimi paralelinde, Gaziantep şehrinin tarihsel süreci sonrasında ise Gaziantep tren garının gelişim süreci ve günümüzde yeniden kullanım planlamaları, geçmiş öneriler ve mevcut durumu ele alınmıştır. Bu çalışmaya yönelik içerik oluşumunda literatür taraması ile gözlem yapılmış, yarışmalar ele alınmış, ve arşiv belgelerine ait çeşitli görüşmeler gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.identifier.citationUzun, Türkan. Maltepe Ünversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İstanbul-Türkiye Karabeyeser, Merve. Hasan Kalyoncu Ünversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi, Gaziantep-Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.16947/fsmia.502864
dc.identifier.endpage347en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage309en_US
dc.identifier.trdizinid308793en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.16947/fsmia.502864
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3050
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY01058
dc.subjectGaziantepen_US
dc.subjectdemiryoluen_US
dc.subjectgaren_US
dc.subjectCumhuriyet dönemien_US
dc.subjectrailwayen_US
dc.subjectstationen_US
dc.subjectRepublican perioden_US
dc.titleGaziantep Tren Garı ve yeniden işlevlendirme önerileri üzerine bir değerlendı?rmeen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar