Yazar "Telli, Sahure Gonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 1 litre oksijen mi, 1 gram altın mı?(Maltepe Üniversitesi, 2021) Telli, Sahure Gonca1960’lı yıllarda bir sanat akımı olarak ortaya çıkan minimalizm, nesnenin nesne olma özelliğine dikkat çekme amacı güder. İnsanlar tıpkı sanatta olduğu gibi karmaşaya, gereksiz fazlalığa ve biçimciliğe karşı bir tepki niteliğinde oluşan bu anlayışı, günlük yaşamlarına da uyarlamışlardır. Bu uyarlama yaşamda sadelik, minimum malzemeyle ihtiyacını karşılama, ihtiyacı olanın dışında tüketmeme, fazlasını istememe gibi davranışlarla ortaya çıkar.Yayın Çağla yüzleşme: Dijital insan.(Maltepe Üniversitesi, 2021) Telli, Sahure GoncaDünya, bilgi çağıyla yüzleşiyor. Bilgi çağı kurallarını ve koşullarını birbiri ardına ortaya çıkarmaya başlıyor. Eylül ayı sayısında “Gelecek aslında artık bugün yaşanıyor. Bilgi çağı doğdu ve artık bir bebek değil. Hemen büyüdü. Covid-19 salgını ile de insanoğlunun teknolojiden bağımsız kalamadığını kanıtladı” demiştim. İstesek de istemesek de dijital insana geçiş yaptık.Yayın Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi(Durmuş Günay, 2020) Telli, Sahure Gonca; Altun, DenizAralık 2019 sonu ve 2020 Ocak Ayı başında ortaya çıkan Covid-19 Virüsü bütün dünyada korkulu bir rüya haline geldi. Ölümleri azaltmak, bulaşın ilerleme hızını düşürmek, tedavi çalışmaları için zaman kazanabilmek amacıyla birçok ülkede alınan tedbirler arasında, eğitim kurumlarında ve üniversitelerde sınıf içi yüz yüze eğitime belli bir süre ara vermek ya da tatil ilan etmek gibi düzenlemelerle olabildiğince sosyal mesafe yaratmaya çalışılmıştır. Buna ilişkin olarak Birleşmiş Milletler verilerine göre, dünyada 770 milyon kişilik öğrenen kitle, okulların ve üniversitelerin kapanmasından etkilenmiştir. Bu çalışmada, ülkelerin ve üniversitelerin eğitim öğretime ara vermemesini sağlamak adına bir zorunluluk haline gelen uzaktan eğitim çalışmalarının bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu kavramsal çalışmada, durum tespiti yaparak çevrimiçi öğrenmenin yüz yüze öğrenmeye göre kriz dönemi sonrasında da ana akım öğrenme haline dönüşmesi konusu ele alınmaktadır.Yayın Covid-19 sonrası dönemde işletme bölümlerinin Dijital Çağ'a yönelik hazır bulunuşluğu: Türkiye Örneği(TUBİTAK, 2020) Telli, Sahure Gonca; Aydın, SametCovid-19 pandemisi, dünya genelinde insan sağlığına karşı oluşturduğu tehdit bir yana sistemlerin çöküşü endişesiyle hükümetler tarafından insan hareketliliğini ve sosyal yaşamı kısıtlayacak önlemler alınması nedeniyle tüm ülkelerin ekonomileri üzerinde yıkıcı etkilerde bulunmaktadır. Bu dönemde iş ilişkilerinde, çalışma biçiminde, tüketim davranışlarında meydana gelen köklü değişiklikler işlemleri farklı yönetim stratejileri arayışına itmiştir...Yayın Digitalization of after sales services in smes: machinery manufacturing sector sample case of Izmır(Journal Of Business In The Digital Age, 2022) Önbıçak, Hikmet Emir; Telli, Sahure GoncaIt is clear that technologies such as the internet of things, cloud technology, additive manufacturing and artificial intelligence, as well as digitalization, make a great contribution to today's industrial sector, as well as offer a serious increase in productivity. Developments related to digitalization in the sector seriously affect SMEs. In this context, the research deals with the existing digital transformation situation of SMEs operating in the manufacturing (machinery) industry in Izmir in the direction of after-sales services. Thus, it is aimed to examine the digitalization applications for SMEs in the manufacturing industry and to contribute to the deficiency in the literature regarding its use in after-sales service. The research is a qualitative study and its design is a case study. Semi-structured in-depth interview technique was used as a data collection tool. The data obtained as a result of the interviews were analyzed with the content analysis technique. While interpreting the data, themes were identified and categories were created for each theme. As a result of the study, it was determined that the digital applications used in the afer-sales service departments of SMEs benefited the competitiveness and cost advantage, and the service application with remote access was used extensively in the sector.Yayın Digitalization of marketing education: new approaches for universities in the post-Covid-19 era(Durmuş Günay, 2021) Telli, Sahure Gonca; Aydın, SametEducation is one of the areas most affected by the transition to the information age. Universities and faculties/schools have to adapt to this, otherwise the consumption of information that is increased and shared from different environments may be detached from universities. Marketing education, of course, gets its share from these developments. In this direction, a descriptive study was conducted on how to follow marketing science and education in this new situation. This study focuses on digital disruptions in education and the effects of the deterioration caused by digitalization on marketing education. Moreover, the new approaches which are appropriate for the mandatory change in marketing education with reasons and recommendations are discussed. In the information age, educational institutions have to adapt to these new situations and new norms. Therefore, concepts such as active, adaptive and experiential learning with addition of new tools should be included in marketing education.Yayın E-Ticaret ana arter mi oluyor?(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, Sahure GoncaKüreselleşmeyle birlikte, ulusal ve uluslararası alanda ticaretin boyutları oldukça genişledi. COVID-19 salgını ise bu genişleyen sistemi genç yaşlı tanımaksızın her yaştan insanın alışveriş yaptığı bir yapıya dönüştürdü. Günümüzde firmalar için sanal dünyada yer almak ve iletişim teknolojilerini bu mecrada etkin ve verimli kullanabilmek temel bir zorunluluk halini aldı. Dolayısıyla bundan on yıl önceki ticaret yapısı da e-ticaret yapısı da değişti.Yayın "Homo zapiens"ten "Home-o-covid-ience"e(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, Sahure GoncaJohan Huizinga “Homo Ludens” adlı kitabında insanoğlundaki değişimi ve oyunun yaşamdaki yerini ortaya koyuyordu. Huizinga, sosyallik ve birliktelik gerektiren kolektif yaşamda etkili bütün önemli biçimlerin – bilgelik, bilim, hukuk, ibadet, şiir, müzik, dans, mücadele ve savaş– ortaya çıkışında oyunun son derece etkin bir rol oynadığını söylüyordu. Viktor Pelevin ise Sovyetler’in Yeltsin Döneminden esinlenerek anlattığı ve Pi (?) Jenerasyonu olarak adlandırılan daha sonra da İngilizce’ye Homo Zapiens olarak çevrilen kitap ise bir dönemin (hatta Türkiye için 1990-2010 arası demek mümkün) TV’de sürekli zap yaparak geçen zamanı hatırlattı.Yayın Kendin yap(Maltepe Üniversitesi, 2021) Telli, Sahure Goncaİnsanın temel değerleri değişmese de davranışları ya da satın almaya yönelik eylemleri ve tercihleri farklılaşabiliyor. Ama dikkati çeken bir durum var ki eğer bir şeyin üzerinde çok emek sarf edersen ona daha büyük kıymet veriyorsun. Akla o anda Ferhat ile Şirin Efsanesi geliyor. Ferhat Şirin’e kavuşmak için çok zor neredeyse imkânsız denilebilecek şehre su getirme koşulunu, dağları delerek gerçekleştirir ve sevgililer birbirine kavuşamasa da hikâyeleri tüm dünyaya yayılır. Sevgililerin kavuşması için harcanan çaba bir yana bir tüketici kullanacağı ürünün yapımında katkıda bulunur, o ürünü ortaya çıkarmak için çalışır ise o ürünü daha çok seviyor. Bazen aranan ürün bulunmazsa da arama çabasına girince de aynı psikolojide oluyor insan. İşte kritik nokta da bu!Yayın Para, para, para!(Maltepe Üniversitesi, 2021) Telli, Sahure Goncaİnsanoğlu neden bu kadar materyalist oldu? Acaba ne zamandan beri bu kadar materyale düşkün? Ne zamandan bu yana dünyanın kaynaklarını kendisine güç kazandırmak için kullanıyor? Faydacılık hangi durumlarda oluştu? Peki güç sahibi olmanın, varlık sahibi olmakla kıyaslaması ne zaman başladı? Takas gibi ihtiyacı ölçüsünde kendinde olanı başkasıyla değiş tokuş etme gibi basit ve kolay bir seçenek varken altın, gümüş gibi madenler neden bu kadar etkili hale geldi?Yayın The usage of smart technologies during customer interactıon in retail banking after covid-19(Doğuş Üniversitesi, 2022) Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet; Karaköse, Ahmet SelimCOVID-19 has been affecting all aspects of life as well as retail banking services. Retail banking has faced several transformations since the last 20 years and especially digital transformation influenced the way banks interact with their customers. After COVID-19 most applications should be changed for less contact and more level of sanitation. In this descriptive study, we would like to introduce and explain Smart Technologies which can take a leading role in customer interaction in terms of securing minimum contact, social distance, and hygiene while holding a competitive advantage after COVID-19.