Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The purpose of this study is to determine the predictive level of test anxiety and selective attention skills on test performances of adolescents, who are studying in public and private schools and took TEOG (Transition from Basic Education to Secondary Education) exam in 2015-2016. The sample of this study consists of 258 8th grade students in total, including 134 boys and 124 girls, between 13-14 ages. The data of the study were obtained from d2 Test of Attention, Test Anxiety Inventory and from TEOG exams. After examination of the results of the study, it has been indicated that there is a significant relationship between students’ performance on TEOG exams and selective attention skills. As the quality of student’s visual scanning accuracy, rule compliance and attention performance increase during the exam, test performance increases as well. Likewise, as the students’ negative thoughts about themselves and negative assessments about failing their exams increase, then test performance decreases.
Bu araştırmanın amacı devlet ve özel okullarda öğrenim gören, 2015-2016 yılında TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş) sınavına giren ergenlerin, sınav kaygısı ve seçici dikkat becerilerinin sınav performanslarını yordama düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ortaokullar arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen üç okulda öğrenim görmekte olan 13-14 yaş aralığındaki 134 erkek, 124 kız olmak üzere toplam 258 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri d2 dikkat testi, Sınav Kaygısı Envanteri ve TEOG sınav sonuçları ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin TEOG performansı ile seçici dikkat becerileri arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sınav esnasındaki görsel tarama doğruluğu, kurala uyumları ve dikkat performanslarının kalitesi arttıkça sınav performansları da artmaktadır. Yine aynı şekilde öğrencilerin kendileri hakkındaki olumsuz düşünceleri, sınav başarısızlığına ilişkin olumsuz değerlendirmeleri arttıkça sınav performansları azalmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin sınava ilişkin olumsuz değerlendirmeleri ve kuruntuları yoğunlaştıkça dikkat performanslarının kalitesinin de düştüğü belirlenmiştir.
Bu araştırmanın amacı devlet ve özel okullarda öğrenim gören, 2015-2016 yılında TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş) sınavına giren ergenlerin, sınav kaygısı ve seçici dikkat becerilerinin sınav performanslarını yordama düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ortaokullar arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen üç okulda öğrenim görmekte olan 13-14 yaş aralığındaki 134 erkek, 124 kız olmak üzere toplam 258 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri d2 dikkat testi, Sınav Kaygısı Envanteri ve TEOG sınav sonuçları ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin TEOG performansı ile seçici dikkat becerileri arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sınav esnasındaki görsel tarama doğruluğu, kurala uyumları ve dikkat performanslarının kalitesi arttıkça sınav performansları da artmaktadır. Yine aynı şekilde öğrencilerin kendileri hakkındaki olumsuz düşünceleri, sınav başarısızlığına ilişkin olumsuz değerlendirmeleri arttıkça sınav performansları azalmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin sınava ilişkin olumsuz değerlendirmeleri ve kuruntuları yoğunlaştıkça dikkat performanslarının kalitesinin de düştüğü belirlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Test anxiety, TEOG exam, Attention performance, Sınav kaygısı, TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş), Dikkat performansı
Kaynak
Elementary Education Online
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
N/A
Cilt
17
Sayı
2
Künye
Yukay Yüksel, M., Sevim, E. ve Çelimli, Ç. (2018). Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents / Ergenlerde sınav kaygısı ve seçici dikkat arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elementary Education Online. 17(2), s. 864-873.