Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çetin, Şahin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Çalışan sesliliği ölçeğini Türkçeye uyarlama çalışması
    (Kara Harp Okulu, 2012) Çetin, Şahin; Çakmakçı, Cahit
    Seslilik, çalışanların örgüt performansını geliştirmek amacı ile iş ile ilgili düşünce, öneri ve kaygılarını ifade etmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu kavramın diğer ucunu temsil eden sessizlik ise görüş, teklif ve kaygıların çalışanlarca seslendirilememesi durumudur. Konu ile ilgili Türkçe literatürde her iki kavrama ilişkin çalışmalarda kullanılabilecek standart bir ölçeğe ihtiyaç olduğu görülmektedir. Bu gereksinimi karşılamak için gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Van Dyne ve Le Pine (1998) tarafından geliştirilen Çalışan Sesliliği Ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Okul, özel sektör ve kamu kuruluşu gibi örgütlerde çalışan toplam 94 öğretmen, mühendis, tekniker, teknisyen ve memurun katılımı ile gerçekleştirilen araştırma sonucunda Türkçeye uyarlanan ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach alfa değeri 0.874 ve madde-toplam korelasyonlarına ait değerler 0.56’dan büyüktür. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek boyutla açıklandığı, ölçeği oluşturan maddelerin faktör yüklerinin 0.70’in üstünde olduğu ve ölçeğin toplam varyansın %62’sini açıkladığı bulunmuştur. Buna göre Çalışan Sesliliği Ölçeğinin seslilik ve sessizlik konusunda yapılacak araştırmalarda kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Dönüşümsel ve etkileşimsel liderlik ile lider-üye etkileşiminin öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi
    (Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic. Ltd. Şti., 2012) Çetin, Şahin; Korkmaz, Mehmet; Çakmakçı, Cahit
    Bu çalışma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışı ile okul müdürlerinin dönüşümsel ve etkileşimsel liderliğinin ve öğretmenlerle geliştirdikleri etkileşimin bu davranış üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışmaya Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 659 öğretmen katılmıştır. Değişkenler arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkileri açıklamak için Path analizi kullanılmıştır. Ulaşılan bulgular öğretmenlerin orta düzeyde örgütsel vatandaşlık davranışı sergilediğini göstermektedir. Dönüşümsel liderlik müdür ile öğretmenler arasındaki ilişkinin niteliğini ve öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışını güçlü bir biçimde olumlu etkilemektedir. Etkileşimsel liderliğin müdür-öğretmen arasındaki etkileşim ve öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi anlamlı ve olumsuzdur. Müdür-öğretmen etkileşiminin öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi anlamlı ve olumludur.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Duygusal Zekânın Liderlik Üzerine Etkisi: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma
    (2018) Çetin, Şahin; Karadavut, Yakup
    Araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin duygusal zekâ yeterliklerini incelemek,duygusal zekânın cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve dönüşümcü ve etkileşimci liderliği ne düzeyde yordadığını belirlemektir. Çalışmaya İzmit ili ve ilçelerinde ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda görev yapan 303 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, kadın okul yöneticilerinin özbilinç vesosyal bilinç yeterlikleri erkek okul yöneticilerine kıyasla anlamlı düzeyde yüksektir. Duygusal zekâ yeterliklerinden başarma dürtüsü ve duygusal özbilinç dönüşümcü liderliğin anlamlı bir yordayıcısıdır. Benzer şekilde; uyumluluk, başkalarını geliştirme ve çatışma yönetiminin etkileşimci liderliği anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Çalışmanın son bölümünde bulguların kuram ve uygulamaya yöneliksonuçları tartışılmış ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Eğitimde ortak temel yeterlikler, sınıf içi normlar ve söylem
    (Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi, 2012) Çetin, Şahin
    Bilginin hızlı bir biçimde yaratıldığı, yayıldığı ve ulaşılabildiği günümüzde eğitim sistemlerinin en temel önceliklerinden biri temel yeterliklerin geliştirilmesidir. Bu çalışmanın amacı eğitim sürecinin öğrencilere kazandırılması gerekli görülen temel yeterlikleri ve bu süreçte etkili bir yöntem olabileceği değerlendirilen sınıf içi söylem ve normları incelemektir. Eğitimin bireylere kazandırması gerekli görülen yeterlikler konusunda bir uzlaşma bulunduğu görülmektedir. Yetkinliklerin kazandırılması sürecinde anlatma, gösterme ve aktarılan bilginin öğrenci tarafından yeniden üretilmesine dayanan geleneksel yöntemlerden ziyade uygun sınıf içi normlar ve söylem geliştirme gibi yöntemler daha etkili olabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    İlk ve ortaokullarda veli baskısı "müdür ve öğretmen görüşleri"
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Şenaras, Bahriye; Çetin, Şahin
    Bu araştırma, ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan okul müdürleri ve öğretmenlerin veliler tarafından baskı görüp görmediklerini, eğer böyle bir baskı varsa kendilerini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Betimsel çalışma olarak nitelendirdiğimiz bu araştırma 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı’nda İstanbul ili Kartal ilçesinde bulunan 10 okul müdürü (5 ilkokul müdürü, 5 ortaokul müdürü) ve 10 öğretmen (5 ilkokul öğretmeni, 5 ortaokul öğretmeni) ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, okul müdürlerinin ve öğretmenlerin hissettikleri veli baskısına ilişkin görüşleri alınmıştır. Verilerin toplanması, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak bir görüşme formu geliştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenip yorumlanmıştır. Analiz gerçekleştirilirken, yapılan görüşmelerin deşifreleri okunmuş; tema ve kodlar belirlenmiştir. Bu kapsamda beş tema ve beş kod belirlenmiştir. Oluşturulan bu tema ve kodlar çerçevesinde araştırma bulgularının analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen belli başlı sonuçlar şunlardır: Öğretmenler velilerden daha çok notlar ve ödevler konusunda baskı görürken, müdürler bunu daha çok istedikleri öğretmene ve sınıfa kayıt yaptırma, sınıf veya öğretmen değiştirme yönünde yaşamaktadırlar. Velilerin yönetici performans değerlendirmelerine katılmalarını müdürler baskı unsuru olarak görmezken, öğretmenler bunun müdürleri üzerinde baskı oluşturduğunu ifade etmektedirler. Hem müdürler hem de öğretmenler Alo 147 MEB İletişim Hattı’nın gereksiz kullanımlarının olduğunu ifade ederken, öğretmenlerin büyük kısmı bu hattı üstlerinde veli baskısı oluşturabileceğini belirtmişlerdir. Diğer yandan öğretmenler velilerle karşı karşıya kaldıkları durumlarda üstlerinde hissettikleri baskıyı aile ve sosyal yaşamlarına daha çok yansıtmaktadırlar.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Impact of teachers’ perceptions of organizational support, management openness and personality traits on voice
    (Academic Journals, 2013) Çetin, Şahin
    The purpose of this research is to study the impact of perceived organizational support and management openness and teacher personality traits on teacher voice. Voice is defined as the discretionary communication of ideas, suggestions or concerns about work-related issues with the intent to improve organizational functioning. Sample of the study consisted of 223 teachers working at 10 randomly selected primary schools in Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak and Yenimahalle districts in downtown Ankara. Results showed that teachers displayed a medium level of voice. Significant correlations were found between teacher voice and teachers’ personality traits, and organizational variables (perceptions of organizational support and management receptivity). Regression analysis showed that extraversion and perceived management openness were the strongest predictors of teacher voice.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgüte duyulan güvene etkisi: örgütsel adaletin aracılık rolü
    (2015) Bayramlık, Hakan; Çetin, Şahin; Yurdakul, A. Taha
    Çalışanların örgüte ve yöneticilere karşı duydukları güvenin birçok örgütsel değişkenle olumlu bir ilişkisi vardır. Sosyal Mübadele Kuramına göre çalışanların örgüt ile ilişkileri karşılıklılık temellidir. Bu ilişkide örgütün çalışanlara yönelik politika ve uygulamaları etkilidir. Bu çalışmanın amacı, örgütsel güvenin sağlanmasında işletmedeki İKY uygulamalarının etkisini ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin rolünü ortaya koymaktır. Savunma sektörü çalışanları üzerinde yapılan araştırmada, insan kaynakları uygulamaları ve örgütsel güven değişkenlerinin arasındaki ilişki ve bu ilişki üzerinde örgütsel adaletin aracılık rolü incelenmiştir. Araştırma sonucunda, İKY uygulamaları ile örgüte duyulan güven ve algılanan örgütsel adalet arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu ve İKY uygulamalarının örgüte duyulan güven üzerindeki etkisinde algılanan örgütsel adaletin kısmi aracılık rolünün bulunduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    A meta-analysis of the relationship between organizational commitment and organizational citizenship behavior: test of potential moderator variables
    (2015) Çetin, Şahin; Gürbüz, Sait; Sert, Mahmut
    We meta-analyzed the correlation between organizational commitment (OC) and organizational citizenship behavior (OCB) and tested the effects of four potential moderators of this relationship. Eighty-six primary samples (N?=?27,640) were included in the meta analysis. A moderate positive correlation was found between organizational commitment and organizational citizenship behavior. Moderator analysis showed that there was a significant effect of rating source, organization type and culture dimension of individualism vs. collectivism on the OC-OCB relationship. Moderating effect of publication bias was not significant. Implications of findings for theory and practice were discussed and suggestions for further research were provided.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Öğretmenlerin kuruma bağlılık düzeyleri ile kurumdan ayrılma niyetleri üzerine bir alan araştırması
    (Kara Harp Okulu, 2012) Çakmakçı, Cahit; Çetin, Şahin
    Bu araştırmanın amacı; çalışanların, demografik özellikleri ile kuruma bağlılık düzeyleri ve kurumdan ayrılma niyetleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla 761 öğretmenden oluşan bir örneklem grubuna anket uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Meyer,P.J ve Allen, J.N. tarafından geliştirilen “Devamlılık ve Duygusal Bağlılık Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Analizler sonucunda, öğretmenlerin duygusal bağlılıklarının devam bağlılıklarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin yaşı, cinsiyeti, hizmet yılları, ikamet yerleri, medeni durumları, eşlerinin çalışma durumları, çocuk sayıları ve gelir durumları gibi değişkenlerle duygusal, devamlılık ve toplam kuruma bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunurken, cinsiyet, branş, okul kaynağı, öğrenim durumu ve görev yeri değişkenleri ile duygusal, devamlılık ve toplam kuruma bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca öğretmenlerin kurumlarına bağlılıkları ile kurumlarından ayrılma niyetleri arasında yüksek düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    OKUL MÜDÜRLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE İLK VE ORTAOKULLARDA VELİ BASKISI: NİTEL BİR ARAŞTIRMA
    (2018) Çetin, Şahin; Şenaras, Bahriye
    Bu araştırmanın amacı, ilk ve ortaokullarda öğrenci velilerinin okul müdürlerive öğretmenler üzerinde baskı uygulayıp uygulamadıklarına, baskınınhangi konularda yoğunlaştığına ve sonuçlarına ilişkin algıları belirlemektir. Nitelbir çalışma olarak desenlenen araştırma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılında İstanbulili Kartal ilçesindeki 10 okul müdürü (5 ilkokul müdürü, 5 ortaokul müdürü)ve 10 öğretmen (5 ilkokul öğretmeni, 5 ortaokul öğretmeni) ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenip yorumlanmıştır.Öğretmenlerin daha çok notlar, ödevler ve sınıf içi konularda; müdürlerinise öğretmen görevlendirme, belirli bir sınıfa kayıt yaptırma, sınıf veya öğretmendeğiştirme konularında baskıyla karşı karşıya kaldıkları bulunmuştur. Özellikleöğretmenlerin karşı karşıya kaldıkları baskılar sonucunda duygusal ve psikolojikbirtakım sorunlar yaşayabildiğini ve baskıyı kişisel yaşantılarına yansıttıklarınıifade etmişlerdir. Çalışmanın son bölümünde uygulayıcılara ve araştırmacılarayönelik öneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul Müdürlerinin Karşılaştığı Sorunlar: Nitel Bir İnceleme
    (2019) Çetin, Şahin
    Okul müdürlerinin başta eğitim ve öğretim liderliği olmak üzere birbirinden farklı ve önemli birçok görev ve sorumluğu vardır. Bu çerçevede müdürler; eğitim öğretimin yönetimi, insan kaynağının yönetimi, genel hizmetlerin yürütülmesi ve malî kaynakların yönetiminde çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmaktadır. Mevcut çalışmanın amacı okul müdürlerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları başlıca sorunları belirlemek ve bunları kendi okullarında nasıl deneyimlediklerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde tasarlanan çalışmaya İstanbul, Muğla, Kocaeli ve Bursa illerinde bulunan ve ölçüt örneklem yoluyla belirlenen çeşitli tür ve kademedeki okullarda görev yapmakta olan 22 müdür katılmıştır. Yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanan verilerin tematik analizi sonucunda, okul müdürlerinin karşılaştığı en yaygın sorunun malî kaynakların yönetimi olduğu belirlenmiştir. Bu sorunu velilerle ilişkiler, öğretmenlerle ilişkiler, fiziksel koşullar ve yönetsel sorunlar takip etmektedir. Okullardaki eğitim ve öğretimin niteliği üzerinde anlamlı katkısı olabilecek eğitim/öğretim liderliğinin okul müdürlerinin önceliklerinden biri ol(a)madığı görülmüştür. Çalışmanın son bölümünde kuram ve uygulamaya yönelik birtakım öneriler geliştirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Teacher - student relationships across teaching careers of Turkish EFL teachers
    (Academic Journals, 2014) Çetin, Şahin; Ellidokuzoğlu, Hasanbey; Doğan, Soner
    The purpose of this study was to examine the relationship between teachers' professional experience and students' perceptions toward the course and the teacher. Fourteen high school teachers of English as a foreingn language (EFL) and 436 students participated in the study. Teachers had a professional experience of either two years or less or twenty years or more. Results showed that experienced teachers were perceived by students as significantly more co-operative than new teachers. There was no significant difference between influence behaviors of experienced and new teachers. Students' perceptions of relationships with teacher had a significant effect on their affect toward the course and the teacher. Effect of proximity was higher for both forms of affect.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Teachers' perception and opinions regarding the communication skills of school administrators
    (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016) Doğan, Soner; Çetin, Şahin; Koçak, Osman
    The aim of this study is to evaluate communication skills of school administrators according to the perceptions and opinions of the branch teachers working in secondary schools. In the study, the explanatory pattern involving the quantitative and qualitative methods was used. Quantitative part of the study was designed in the screening model. The quantitative data was collected from 211 teachers working in the province of Sivas through the "Scale for Communication Skills of School Principals". The qualitative part of the study, however, was conducted in accordance with the case study design. The qualitative data, on the other hand, was obtained from 20 teachers working in the province of X through the semi-structured interview form. Quantitative findings of the study show that the teachers perceive the communication skills of school administrators highly positive whereas they, in general, they find the communication skills of school administrators unsatisfying according to the qualitative findings. In this context, we can say that the qualitative findings do not support the quantitative findings, and accordingly, the school administrators have problems in their communication skills.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim