Yazar "Zembat, Rengin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 39
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 48-72 AYLIK ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN LAP-3 GELİŞİM DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ İLE İNCELENMESİ(2018) Tunçeli, Hilal İlknur; Zembat, RenginBu araştırmanın amacı 48-72 aylık çocukların gelişimlerinin çeşitli değişkenler açısından LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği ile incelenmesidir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla oluşturulmuş ve İstanbul ili Kadıköy, Çekmeköy, Sultanbeyli (Anadolu Yakası), Avcılar, Zeytinburnu, Bağcılar (Avrupa Yakası) ilçeleri seçilmiştir. Seçilen ilçelerde uygulamaya dahil edilecek okulların LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin uygulanabilmesi için gerekli fiziksel özelliklere sahip olması ölçütü aranmıştır. Seçilen yedi okulda eğitim öğretime devam eden toplam 351 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma nicel araştırma türünde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Tunçeli (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubunu oluşturan çocukların LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği alt testlerinden elde ettikleri puanların cinsiyetlerine, anne-baba yaşına, kardeş sahibi olma durumuna göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Buna karşın anne-babanın öğrenim durumunun yükselmesi ve anne-babanın çalışıyor olması; okul öncesi eğitim alma ve eğitim alma sürelerinin çocukların gelişimini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.Yayın 48-72 aylık çocuklar için LAP-3 gelişim değerlendirme ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması(Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, 2018) Tunçeli, Hilal İlknur; Zembat, RenginErken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin hızı ve bu dönemdeki gelişim süreçleri ve öğrenme yaşantılarının ileriki yıllara katkısı göz önünde bulundurulduğunda çocuğun gelişiminin değerlendirilmesinin gerekliliği öne çıkmaktadır. Çocukların gelişiminin değerlendirilmesi için araştırmacılar, Ölçeği’nin Türkçe alan yazına kazandırılması amacıyla 48-72 aylık çocuklar için Türkçe uyarlaması yapılan “LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma türünde tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla oluşturulmuş olup İstanbul ili Kadıköy, Çekmeköy, Sultanbeyli (Anadolu Yakası), Avcılar, Zeytinburnu, Bağcılar (Avrupa Yakası) ilçeleri seçilmiştir. Seçilen yedi okulda eğitim öğretime devam eden ve sınıf öğretmenleri tarafından normal gelişim gösterdiği belirtilen (okul kaydı sırasında herhangi bir tanı aldığı belirtilmemiş ve öğretmenin gelişimini normal olarak değerlendirdiği çocuklar) toplam 351 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında veriler; araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği (The Learning Accomplishment Profile-3rd Edition) kullanılarak toplanmıştır. Kriter geçerliği için Marmara Gelişim Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler uygun bir istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bütününde elde edilen sonuçlar göz önüne alındığında LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin Türk çocukları için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.Yayın 5-6 çocuklarına yönelik hazırlayan ritm eğitimi programının çocukta ritm duyusunun gelişimine etkisinin incelenmesi(Kastamonu Üniversitesi, 2010) Zembat, Rengin; Mertoğlu, Ercan; Choi, JeongsukGünümüzde müzik eğitiminin bireylerin kişilik gelişimine ve sosyalleşmesine katkıda bulunduğu gerçeği giderek daha çok kabul gören bir alandır. Çocuğun müzik yoluyla eğitilmesi, sağlıklı birey yetiştirmenin en önemli araçlarından biridir. Okulöncesi dönemde, özellikle 5–6 yaş grubundaki çocuklar için müzik eğitiminde en önemli noktalar duymak, dinlemek, dikkatini seslere yoğunlaştırabilmek ve uygun tepkiyi verebilmektir. Bu yüzden müziğin temel unsurlarından biri olan ritm eğitimi ile ilgili programların geliştirilmesi son derece önemlidir. Buna dayanarak bu çalışmada okul öncesi dönemi 5–6 yaş çocuklarına yönelik hazırlanan “Ritm Eğitimi Programı” uygulanarak çocuklarda ritm duyularının gelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve okul öncesi 5–6 yaş grubuna uygulanan “Ritm Eğitimi Programı”nın çocuklarda ritm duyusunun geliştirmesine etkilerini incelemek için ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modelli bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmaya birinci grupta 15, ikinci grupta 15 olmak üzere 30 çocuk katılmıştır. İkinci grup, araştırmacı tarafından geliştirilmiş test sorularından aldıkları puana göre daha yüksek puan alan çocuklardan seçilmiştir. Birinci gruba ise daha düşük puan alan çocuklar alınmıştır. Birinci gruptaki çocuklar, 6 hafta süresince her gün “Ritm Eğitimi Programı”na katılmıştır. Araştırmacı, ritm kalıplarını konu alan oyunlarla bu programı uygulamıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda “Ritm Eğitimi Programı”na katılmış olan birinci gruptaki çocukların ritm becerilerinin eğitime katılmamış olan ikinci gruptaki çocukların seviyelerine ulaştığı görülmüştür. “Ritm Eğitimi Programı”nın çocukların ritm duyularının gelişmesini sağladığı ve etkili olduğu bulunmuşturYayın Bilişsel işlevlerin uygulanması ölçeği Türkçe uyarlaması ve geçerlik-güvenirlik çalışması(Trakya Üniversitesi, 2017) Akşin Yavuz, Ezgi; Zembat, RenginAraştırmanın amacı dinamik değerlendirme süreçleri ile öğretim programlarının akademik ve bilişsel gereklilikleri arasındaki boşluklar doldurularak oluşturulan Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği’nin 48-66 aylık çocuklar için Türkçe uyarlaması ve geçerlik güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İli Ataşehir, Kadıköy, Üsküdar ve Maltepe İlçelerinde belirlenen okul öncesi eğitim kurumlarına 2015-2016 eğitim öğretim yılında devam eden 48-66 aylık, 76 kız ve 82 erkekçocuk olmak üzere toplam 158 çocuk oluşturmaktadır. Ölçek, çalışma grubunu oluşturan çocuklarla araştırmacı tarafından bireysel olarak uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; yapı geçerliliğini analiz etmek üzere çocukların BİUÖ Görevler Bölümü Alt Ölçeklerinden elde ettikleri ön test puanları ile son test puanları arasındaki farklılık incelendiğinde; Görevler Bölümü Alt Ölçekleri için her bir alt ölçekte .001 düzeyinde, toplam puan olarak ise .05 düzeyinde anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Ölçme aracının geçerliğini sınamak üzere yapılan Görevler Bölümü Alt Ölçekleri ile Davranış Gözlem Ölçeği arasındaki ilişkiler incelenmiş ve pozitif yönlü orta, üst düzey korelasyonların olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte ölçeğin toplam güvenirlik katsayısı Cronbach’s Alpha değeri Görevler Bölümü Alt Ölçekleri için .749 ve Davranış Gözlem Ölçeği için .997 olarak hesaplanmıştır. Görevler Bölümü Alt Ölçeklerinin birbirleri ile ve Davranış Gözlem Ölçeklerinin birbirleri ile olan ilişkileri incelendiğinde pozitif yönlü orta ve üst düzey korelasyonların olduğu görülmüştür. Davranış Gözlem Ölçeği için hakemler arası tutarlık incelemiş ve tüm alt boyutlarda hakemler arası tutarlığın .90 ve üzeri bir korelasyon değerine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları ilgili alan yazın ışığında tartışılmış ve Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Yayın Çocukların benlik algısı, mizaç ve sosyal becerileri arasındaki ilişkiler(2018) Zembat, Rengin; Koçyiğit, Sinan; Akşin Yavuz, Ezgi; Tunçeli, Hilal İlknurBu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının benlik algıları, mizaçları ve sosyal becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubu; Erzurum il merkezine bağlı devlete ait okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 300 çocuktan oluşturulmuştur. Veriler; kişisel bilgi formu, DeMoulin Çocuklar için Benlik Algısı Ölçeği, Çocuklar için Kısa Mizaç Ölçeği ile Okul Öncesi Çocuklar için Sosyal Beceri Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda; benlik algısı, mizaç ve sosyal beceriler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmada çocukların benlik algılarına yönelik yüksek puan elde ettikleri yanıtların özellikle “oyun oynama”, “arkadaşlık ilişkileri”, “öğretmen gibi önem verilen kişilerin ev ziyaretinde bulunması” üzerine yoğunlaştığı; düşük puan elde ettikleri yanıtların ise “arkadaşları tarafından verilen olumsuz tepkilere” yönelik yoğunlaştığı görülmüştür. Çocukların mizaç özelliklerine yönelik annelerin verdikleri yanıtlar, çocukların “uyku ve tuvalet gibi rutin ihtiyaçlarda değişken olmayan tutarlılıkta davranışlar sergiledikleri” yönündedir. Çocukların sosyal becerilerine yönelik verilen yanıtlarda; “ismini söyleme ve dinleme” gibi temel sosyal beceriler ile “sözel yönergelere uyma” gibi ileri sosyal beceriler üzerine yoğunlaştığı görüşmüştür. Araştırmada; okul öncesi dönem çocuklarının benlik algısı toplam puan, öz saygı ve öz yeterlilik puanlarının kız çocukların lehine anlamlı farklılık gösterdiği; mizaç toplam puan ve alt boyutları ile sosyal becerilerinin kız ya da erkek olmalarına göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte sosyal becerinin yordayıcısı olarak mizaç ve benlik algısı incelenmiş; bu değişkenlerin sosyal beceriyi yordamadığı ancak mizacın sosyal becerilerle benlik algısına göre ilişkili düzeyinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Yayın Çocukların Bilişsel İşlevlerini Uygulama Performanslarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2020) Yavuz, Ezgi Akşin; Zembat, RenginOkul öncesi eğitime devam eden 48-66 aylık çocukların bilişsel işlevlerini uygulama performanslarının okul öncesi eğitime devam etme süresi ve aile gelir durumuna göre incelenmesini amaçlayan araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici tarama deseni ile tasarlanmıştır. Çok aşamalı örnekleme yöntemiyle oluşturulan çalışma grubunun belirlenmesinde tabakalı örnekleme ve uygun örnekleme yöntemlerinden yararlanılmış, kolay ulaşılabilirlik ve gönüllülük ilkeleri de gözetilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda İstanbul İli Üsküdar, Kadıköy ve Maltepe İlçelerinde yer alan 6 okulda eğitim öğretime devam eden ve normal gelişim gösteren 48-66 aylık toplam 158 çocuk (76’sı kız ve 82’si erkek) yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile birlikte Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği kullanılmıştır. Dinamik değerlendirme yaklaşımına dayanan Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği, çocukların mevcut bilgilerinin yanı sıra öğrenmekte olduklarını da belirleme imkanı sunmaktadır. Bu bağlamda ölçme aracı her bir çocukla tek oturumda yapılan uygulama; ön test- müdahale ve son test aşamalarından oluşmaktadır. Özgün yapısı ile ölçme aracı tek zamanlı ölçüm ile birden fazla puan vermektedir. Gerekli yasal izinlerin alınmasıyla başlatılan araştırma sürecinde, çocukların araştırmaya katılımları hakkındaki aile onamları ve araştırma verilerinin gizliliği ilkeleri gibi etik unsurlara uygun süreçler yürütülmüştür. Elde edilen verilerin uygun analiz yöntemleri ile incelenmesi ve bulguların raporlaştırılması sonucunda; okul öncesi eğitim kurumlarına daha uzun süre devam eden çocukların bilişsel işlevlerini uygulamada daha başarılı performanslar sergiledikleri belirlenmiştir. Gelir durumu daha düşük olan çocukların ise bilişsel işlevlerini uygulamada daha düşük performanslar sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre çocukların okul öncesi eğitime devam etme sürelerinin ve içinde yetiştikleri ailenin sahip olduğu gelir durumunun onların bilişsel işlevlerini uygulama performansları üzerinde oluşturduğu farklılaşma ortaya konmuştur.Yayın A comparison of acceptance and hopelessness levels of disabled preschool children’s mothers(Elsevier, 2010) Zembat, Rengin; Yıldız, DilberThe general purpose of this study was to compare the effects of certain variables on the acceptance issue of mothers with disabled children and their hopelessness levels. Mothers of 49 preschool children with autism and 52 with Down Syndrome, a total of 101 mothers, constituted the sampling of this study. Data were collected by the PARQ-Mother Version, Beck Hopelessness Scale and Personal Information Scale. The results revealed a linear relationship between acceptance and hopelessness levels in mothers of children with disability. It was found that mothers were more hopeless in case of rejection, whereas the hopelessness level decreased in case of acceptance.Yayın A comparison of the cognitive development of 3–6 year-old children who receive family-supported preschool education, institutional education and no education(SAGE Publications, 2010) Zembat, Rengin; Kuday, Fatma ServetThis study aims to examine the effects of Family Supported Preschool Education programs on the development of preschool children. By measuring the effects of family-supported preschool education on cognitive development, this study helps support alternative methods of making preschool education more widespread. The study uses the experimental model. The cognitive development of 3–6 year-old preschool children who did not undergo any education, who received institutional education, and family-supported education was compared against the Marmara Development Inventory. The first two groups were not given any special treatment, while the group receiving family-supported education was given cognitive education by the researcher through one-to-one support. The effectiveness of this program was investigated. The study group comprised a total of 173 children aged between 3 and 6 years and residing in Gaziantep between the academic years 2005–2007. Among these children, 56 did not receive any preschool education, 58 were attending an official preschool affiliated to the Ministry of Education, and 59 were receiving family-supported preschool education. The results from this two-year study were analysed by using the SPSS 11,0 package program. The results showed that family-supported education contributed to children's cognitive development in all age groups (36–48 months, 49–60 months, 61–72 months). It was also found that not having received any preschool education, having a mother who received education in child development, and the income level of the family are all variables which affect cognitive development. On the other hand, parental education levels, parental jobs, sex of the children, and the number of siblings were found to be not effective in children's cognitive development. In sum, family-supported education was found to be effective.Yayın Computer use attitudes, knowledge and skills, habits and methods of preschool teachers(2011) Önkol, Fahriye Lemis; Zembat, Rengin; Uyanık Balat, GüldenThis study aims to examine the computer use attitudes, knowledge-skills, habits and methods of preschool teachers with respect to several variables. Participants were 127 teachers who were working at 24 state and private schools in 8 different districts of Istanbul in 2009. The measurement tool used in the study was developed from an instrument by Qui Chen and Chang (2003). When teachers’ computer use attitudes, knowledge-skills, habits and methods were studied with respect to their institution, a significant difference was found in the knowledge-skills and habits subdimensions. When they were studied in relation to teachers’ years in the profession, a significant difference was found in the attitude subdimension; and when they were studied in relation to providing half or full day instruction, a significant difference was found in the habit and method subdimensions.Yayın The Curriculum of Preschool and Primary School: Examination of Teacher Candidates’ Views(2018) Yorulmaz, Alper; Tunçeli, Hilal İlknur; Yavuz, Ezgi Akşin; Zembat, RenginThe current study conducted to investigate the opinions of pre-service preschool and primary school teachers about the preschool and primary school programs employed the embedded multiple-case study design, one of the qualitative research methods. The data of the study were collected from the interviews made by total 60 senior pre-service preschool and primary school teachers attending in Marmara University Atatürk Faculty of Education in 2015-2016 academic year by employing a multiple sampling method. As a data collection tool, a semi-structured interview form developed by the researchers was used. In the determination and interpretation of the pre-service teachers’ opinions related to each theme, frequencies were used. When the data of the study were analyzed, it was found that the pre-service teachers from these two departments think that they are not well informed about the preschool and elementary school programs but they are aware that they need to be knowledgeable about these two levels of schooling succeeding thus feeding each other. Moreover, when the pre-service teachers from these two departments were asked their opinions about developmental characteristics, skills and competencies to be possessed by a child to be able to start elementary education, they mostly emphasized physical/psycho-motor development, preparedness level, self-care and language skills.Yayın Development of pre-school education and training of teachers and administrators in Turkey(University of Malaga, 1994) Oktay, Ayla; Zembat, RenginAs happens to be the case in a lot of countries in the world, formal pre-school education in Turkey started in the second half of the 19th century and at the beginning of the 20th century At first, these attempts consisted mainly of providing accommodation for orphans and establishing charity foundations, which would provide them with food and sometimes medical care. Later on, this system became much more organised when it was included under the umbrella of the public services of the Ministry of Education. When the regulations prepared by this Ministry came into effect in 1914 1915, pre-school education attained a considerably organised status.Yayın A developmental study on evaluating the performance of preschool education institution teachers with 360 degree feedback(2017) Balaban Dagal, Asude; Zembat, RenginIn accordance with the subject of this research, three different scales to measure preschool teachers’ performances with respect to school principals’, parents’ and children’s point of view were developed for the research. 51 principals, 893 parents and 256 children participated in the research. “Teacher Performance Evaluation Scale – Administrators’ Form” (TPESAF), “Teacher Performance Evaluation Scale – Parents’ Form” (TPESPF) and “Teacher Performance Evaluation Scale – Children’s Form” (TPESCF) are the scales that were prepared and used by the researcher. The data obtained were analysed by “SPSS 13 for Windows”. The main results of the research are as follows: Research, an exploratory factor analysis was carried out for each of the scales developed. In order to show the validity of the scales, the overall and sub-test content validity analysis and differentiation power of the (TPESAF), (TPESPF) and (TPESCF) were calculated. Following the factor analysis which gave the scales their final shape, statistical reliability analysis was carried out. In this study, Cronbach Alpha coefficients of the (TPESAF), (TPESPF) and (TPESCF) and their sub-tests’ means and standard deviations were calculated. Furthermore the test re-test reliability analysis was carried out. The scales were found to be reliable according to the reliability analysis (Cronbach Alpha Coefficients of Principal’s Form: 0,94, Parents’ Scale: 0,93, Children’s Scale: 0,84).Yayın Erken çocuklukta Toplumsal Cinsiyet Değişmezliği Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması(2012) Zembat, Rengin; Keleş, SadiyeBu araştırmanın amacı, bilişsel gelişim kuramını temel alan Kholberg'in öne sürmüş olduğu toplumsal cinsiyetin kazanılmasındaki diziye göre yeniden düzenlenen Toplumsal Cinsiyetin Değişmezliği Ölçeği'nin (Taylor, 2004) geçerlik ve güvenilirlik çalışmasının gerçekleştirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2006-2007 öğretim yılında İstanbul ili sınırları içinde bulunan üniversitelerin anaokulu, yuva ve kreşlerine ve bu üniversitelerin yakın çevrelerinde bulunan ilköğretim okullarına devam etmekte olan, 3-7 yaş grubunda bulunan toplam 300 çocuk oluşturmaktadır.Yayın An examination of creative leadership skills of preschool administrators and teachers(Sakarya Üniversitesi, 2022) Ada, Banu Dikmen; Zembat, RenginThe purpose of this study is to determine whether creative leadership characteristics of administrators and teachers working at state and private preschools and institutions with a preschool vary based on their post types. A survey was conducted to examine the aforementioned relationship. The study group consisted of administrators and teachers working at state and private preschools and institutions with a preschool in central districts of Eskişehir. The study used the following data collection tools: ’Personal Information Form’ to gather information about demographic characteristics of administrators and teachers, and ’Creative Leadership Scale’ designed by the researcher to examine the creative leadership skills of administrators and teachers. The study results are as follows: exploratory factor analysis values for the Creative Leadership Scale (CLS) KMO=.964, x2 Bartlett’s test (5671) =40508,971 p=.000, and Cronbach alpha coefficient of the total scale is .986. The findings of the study revealed that there is a significant difference in favour of teachers in the scores from the scales and subscales of teachers and administrators according to their post types. It was observed that teachers’ characteristics in the scale and subscales are higher than the administrators.Yayın EXAMINATION OF OCCUPATIONAL RESILIENCE BELIEFS OF INSERVICE AND PRE-SERVICE EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES(2018) Zembat, Rengin; Aşantoğrul, Seray; Karasulu, Meltem; Dönmez, ÖzlemOccupational resilience contributes teachers to adapt difficult conditions of teaching, to deal with obstacles and to maintain professional commitment. The purpose of this research is to compare the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and preservice teachers. In accordance with this purpose, whether there is a significant difference between the occupational resilience beliefs of teachers and pre-service teachers, whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of teachers according to their seniority and whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to type of university, the relational screening model has been used. The data is collected from 275 participants via Occupational Resilience Beliefs Scale for Teacher Candidates. As the results of statistical analysis, there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and pre-service early childhood education teachers in favor of early childhood education teachers. On the other hand, there is no significant difference in the ccupationalresilience beliefs of teachers according to their seniority. There is no significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to the type of university. The findings are discussed in the framework of the relevant literature.Yayın Güçlü başlangıç sosyal duygusal öğrenme programı’nın 5 yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerine etkisi(Platform and Workflow by OJS/PKP, 2016) Özdemir Beceren, Burcu; Zembat, RenginBu araştırmada, Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı’nın okul öncesi eğitime devam eden beş yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerine etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öntestsontest kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu beş yaş grubundaki 20 deney grubu, 20 kontrol grubu olmak üzere toplam 40 çocuk oluşturmuştur. Deney grubundaki çocuklara okul öncesi eğitim programlarına ek olarak oniki hafta süreyle haftada bir kez Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise okullarında uygulanan okul öncesi eğitim programına devam etmişlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Çocukların Duygusal Becerilerinin Değerlendirilmesi Testi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney U-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki çocukların duygusal beceri puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı’nın beş yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Yayın Investigation of creative leadership characteristics of administrators working in preschool education institutions in the context of various variables*(2021) Ada, Banu Dikmen; Zembat, RenginThis study aimed to determine the creative leadership characteristics of the administrators of preschool education institutions, and it was designed in a scanning model. The data in the study were collected with the ‘Personal Information’ form and the ‘Creative Leadership Scale’ (CLS). The Cronbach alpha reliability coefficient of the scale was 0.986, and the mean scores of the administrators for scales and subscales were between 3.2069 and 3.4891. There was a significant difference in favor of female administrators in the subscale scores of ‘CLS’, ‘Focus on Change and Transformation’ and ‘Focus on Professional and Personal Development’ of managers. In addition, it was observed that there were significant differences in the findings according to the education level and the type of institution they work with. It was also found that the creative leadership characteristics of the managers were above the middle level. Thus, it was concluded that the creative leadership characteristics of the participants differ according to gender, education level and institution type.Yayın İstanbul'daki okul öncesi eğitim kurumları ile ilgisi bir durum tespiti araştırması(Marmara Üniversitesi, 1994) Oktay, Ayla; Zembat, Rengin; Önder, Alev; Güven, Yıldız; Fathi, LeylaEn geniş anlamıyla ''çocuğun doğumundan ilköğretime başlayıncaya kadar geçen süre içindeki tüm eğitimsel etkinlikler'' okulöncesi eğitim diye adlandırılabilir. Doğumu izleyen ilk 6 yılın insanın, gelecekte nasıl biri olacağını önemli oranda belirlediği fikri, günümüzde uzmanların büyük bir çoğunlukta kabul ettikleri bir görüş haline gelmiştir. Bu nedenle çocuğun bu ilk yıllarda beslenmesi ve bakımı kadar, sevgi görmesi ne kadar önemli ise, uygun çevre koşulları içinde yaşaması ve içinde yaşadığı uyum sağlayabilecek şekilde eğitilmesi de o derece önemlidir.Yayın İstanbul'daki okulöncesi eğitim kurumları ile ilgili bir durum tespit çalışması(Marmara Üniversitesi, 1994) Oktay, Ayla; Zembat, Rengin; Önder, Alev; Güven, Yıldız; Fathi, LeylaEn geniş anlamıyla "çocuğun doğumundan ilköğretime başlayıncaya kadar geçen süre içindeki tüm eğitimsel etkinlikler" okulöncesi eğitim diye adlandırılabilir.Yayın Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği: 48-95 ay arası çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması(2019) Usbaş Kaya, Hande; Zembat, RenginErken çocukluk dönemi motor becerilerin yeterlilik ve gelişimi için kritik bir dönemdir. Çocuklarınmotor gelişimlerini anlamak ve uygun planlamalar yapabilmek amacıyla motor gelişimindeğerlendirilmesi gereklidir. Bu araştırmada, 48-95 ay arası çocukların motor gelişimlerinideğerlendirmek amacıyla Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik vegüvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 48-95 ay arası motor gelişim gecikmesigösteren grup dâhil olmak üzere toplam 262 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma verileri; araştırmacıtarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Uyum geçerliğini belirlemek amacıyla Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı ve FrostigGelişimsel Görsel Algı Testi kullanılmıştır. Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği’nin geçerlik çalışmasıkapsamında yapı geçerliği, diğer değişkenlerle olan ilişkisi ve klinik ayırt edici geçerliği kanıtlanmıştır.Güvenirlik çalışması kapsamında, iç tutarlılığı, test-tekrar test güvenirliği ve bağımsız değerlendiricilerarası korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda, MillerFonksiyon ve Katılım Ölçeği Türkçe formunun 48-95 ay arası çocuklar için geçerli ve güvenilir bir ölçmearacı olduğu görülmüştür.